Pages

2022. április 18., hétfő

Mik is azok a hungarikumok? - booktag

Tisztelt Olvasók!

Egy újabb könyves taggel érkeztem, ezúttal magyar vizekre evezünk és a hungarikumokon tükrén keresztül nézünk meg egészen pontosan tíz könyvet. A "hungarikum" a magyarság csúcsteljesítményét jelölő gyűjtőfogalom, amely olyan megkülönböztetésre, kiemelésre méltó értéket jelez, amely a magyarságra jellemző tulajdonság, egyediség, különlegesség és minőség. Kezdjünk is bele!

Pálinka: Egy könyv, ami akkorát ütött, hogy sokáig tartott a hatása 
A kis herceg. Nem harmadikban, amikor kötelező volt, hanem felnőtt fejjel újraolvasva. Hatalmas tanulság van benne, ráadásul pont akkor került a kezembe, amikor szükségem volt rá. Jó ideig tartott a hatása, és bizonyos részei a mai napig hatással vannak rám. 



Szikvíz: „Szódával elmegy”
Nem vagyok egy kifejezetten romantikus alkat, ide első körben a Csillagainkban a hiba jutott eszembe. Nem rossz, megvan a maga tanulsága, de nekem valamiért nem jött be. 


1.      Makói hagyma: Egy könyv, amin sírtál
Az utolsó dal. A filmet hamarabb láttam, így pörögtek előttem a jelenetek olvasás közben. Bár a filmen nem sírtam, a könyv egyes részein annyira sikerült, hogy le is kellett tennem. Szintén nem első olvasásnál, hanem sok évvel későbbi újraolvasás kapcsán, és folyamatosan a nagymamám jutott eszembe róla.


Kürtöskalács: Tekervényes történet
Ambrózy báró esetei. Örökös kedvenc lesz valószínűleg. Megragadott a történet, és már nagyon várom, hogy a többi részt is olvashassam, egyelőre csak az első rész van meg. 

Akác: Egy könyv, melyben fontosak az illatok
Midnight Sun, egyértelműen, illetve az Édes Anna. Ide holtversenybe ez a kettő ugrott be, és míg az egyikben pozitívan jelennek meg az illatok, addig a másikban abszolút negatívan. 


Béres csepp: Gyógyír a lelkedre
Alex Flinn: Beastly – A szörnyszívű. Gyönyörű meseátirat, ami igazán átmelengeti az ember szívét, még ha maga a történet klisésnek is számít.

Halasi csipke: Egy könyv, melyben túl sokat csipkedték egymást a karakterek

Obszidián. Imádtam a főhős lány karakánságát és megjegyzéseit. Véleményem szerint az egyik legtalpraesettebb női főszereplőről van szó. 

Törley pezsgő: Felpezsdítő könyv

Leiner Laura- Első és második IOV trilógia. Egyszerűen nem tudtam letenni, annyira vitt magával mind a hat kötet. 



Tiszavirágzás: Legrövidebb könyv, amit valaha olvastál
Simon Márton: Polaroidok. I-M-Á-D-O-M. Magyar szerző, összefüggő szösszenetek, amik mindenkinek mást jelentenek. Nem lehet nem szeretni (szerintem).


1.     Kodály módszer: Könyv, amire büszke vagy, hogy olvastad
Gary Chapman: Egymásra hangolva. Szerintem ez az a könyv, amit mindenkinek legalább egyszer el kéne olvasnia. Kötelezővé tenném, egyszerűen annyira ott van. Olvasás közben folyamatosan jönnek az aha-élmények, a rádöbbenések. Még nem olvastad? Futás! 



Ennyi lett volna ez az ajánló mára. Örülnék, ha kommentben megosztanátok, ti mit tennétek egyik-másik ponthoz!

 

Írta: Nadia Moor, Caminus


0 comments:

Megjegyzés küldése