Pages

2021. május 4., kedd

Midnight Sun



Tisztelt Olvasók!

Előre is le kell szögeznem, hogy ez egy magánvéleményen alapuló cikk lesz, lehet velem egyetérteni, lehet utálni ezért, elbírom. A ma tárgyalt könyvről mindenkinek van egy előítélete, vagy pozitív, vagy negatív. Őszintén megmondva, nekem inkább negatív volt a véleményem, amikor először hallottam róla, ahogy egy mások spin-off regényről is ugyanebben a sorozatban, de végül pozitívan csalódtam.

Nem is húznám tovább a szót, beszéljünk ma a Midnight Sun- Éjféli nap című műről. A szerzője az a Stephanie Meyer, aki írta a Burok című művet, illetve a Twilight Saga-t is. Ez a könyv Edward szemszögét írja le az Alkonyat című rész történései alatt. Amerikában 2020 augusztusában, hazánkban decemberben jelent meg.

A történet pár fejezetét már korábban kiszivárogtatták, emiatt éveket kellett várni a rendes megjelenésre, de úgy látszik, hogy megérte.A könyv ránézésre is vastagabb az Alkonyatnál, ezt véleményem szerint több dolognak is köszönheti. Részben annak, hogy Edward éjjel nem alszik, ezért lényegesen több dolgot tud cselekedni, illetve gondolkodni is, mint aki emberként él. A másik ok, hogy Edward befelé forduló személyiség, így a belső monológjai is hosszabbak, mint amit Bellánál tapasztaltunk.

Ahogy már fent is említettem, az első benyomás, a borító és a tartalom nem ragadott meg túlságosan, viszont mint a „Twilight-generáció” gyermekét, nagyon érdekelt, hogy végül mit is hozott ki Meyer Edward szemszögéből.

Nekem tetszett ez a könyv, bár tényleg vannak negatívumai is, én így képzeltem el Edward belső világát. Képet kaphatunk arról, hogy ő hogy élt meg dolgokat, hogyan működik a képessége, ki is ő valójában. Megismerjük azt a személyiségét, ami a valódi, és ezt össze tudjuk hasonlítani azzal, amit Bella megismert belőle.

Tudom, sokaknak csalódás volt ez a könyv, nekem viszont felülmúlta az elképzeléseim. A Bree Tanner rövid második élete című spin-off után valahogy úgy gondoltam, hogy ez is egy 2-300 oldalas könyv lesz, ehhez képest kézhez kaptam egy több mint 800 oldalas regényt. Már eleve a terjedelem is meglepett, de a tartalom is felülmúlta magát számomra.


Bizonyos fanatikusokkal ellentétben én nem vettem elő újra a korábbi részeket, nem olvasta el újra a regénysorozatot, így voltak dolgok, amikre máshogy, vagy egyáltalán nem emlékeztem. Számomra ez is pozitív volt, tetszett a nosztalgia.

Hátránynak talán azt tudnám említeni, hogy helyenként vontatott a történet, helyenként a kelleténél kicsit jobban elveszünk a negatív gondolatokban, mint kéne, de Edwardnak még ez is jól áll.

Ezt a könyvet azoknak ajánlom, akik a Twilight Sagat is szerették, vagy érdeklődnek egy 17 éves vámpír belső világa iránt, illetve ki akarják tölteni a történet megmaradt lyukait. Szerencsére elég sok kérdésre választ kapunk.


Írta: Nadia Moor, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése