Pages

2022. április 5., kedd

Coffee booktag - Kávés könyves tag

Tisztelt Olvasók! 

Immár harmadik tanéve vágok bele a Mágikus Könyvajánló rovat szerkesztésébe, így úgy gondoltam, kicsit megújítom a rovatot. Ebben az évben booktag-eket fogok hozni, amivel remélem, elnyerem a tetszéseteket. Az első egy frissítő, kávés booktag lesz, ahogy a címben is láthatjátok. Ezt az ötletet először a Papírra vetett gondolataim blogban láttam. Vágjunk is bele! 

Black coffe/fekete kávé: egy könyv vagy könyvsorozat, amibe egy picit nehéz belerázódni, de igazi hardcore rajongótábora van. 

Számomra ez egyértelműen a Vaják sorozat volt. Korábban már írtam róla ajánlót, de a kezdetem a Vajákkal elég nehézkesen indult, a végére pedig nagyon megszerettem, ahogy a rajongótábor többsége is. Akár a játék, akár a sorozat visz rá valakit, hogy elolvassa a sztorit, ha a kezdeti nehézségeken túljut, biztosan meg fogja szeretni, a rajongók pedig tényleg elég hardcore rajongók! 

Peppermint mocha/Borsmentás mokka: egy könyv vagy könyvsorozat, ami a téli időszakban sokkal népszerűbb. 

Erre én most Leiner Laura- Mindig karácsony  című igazi karácsonyi regényét mondanám, bár tudom, hogy a Harry Potter is egy olyan sorozat, amivel kapcsolatban sokan a havas Roxfortot képzelik el, a Griffendél piros-arany klubhelyiségével, ahol midig ropog a tűz. A linkre kattintva korábbi ajánlómat olvashatjátok róla.

Hot chocolate/forró csokoládé: egy gyermekkori kedvenc könyved. 

Ez egy elég nehéz választás, mert gyermekkorom nagy részében nem szerettem annyira olvasni, a kötelezőktől a falra másztam. Ami megmaradt, az Marék Veronika: Kippkopp a hóban című könyve, ezt egész sokszor olvastam. 


Double shot of espresso/dupla eszpresszó: egy könyv, amit az elejétől a végéig végigizgultál. 

Egyértelműen M. J. Arlidge: Ecc, pecc. Szigorúan 16+, műfaját tekintve pszichothriller kategória. Egy sorozatgyilkosról szól, aki párokat rabol el. Egyikük meghal, másikuk megmenekül. Közben a nyomozást is végig követhetjük. Izgalmas, néha véres, néha romantikus. Gondolkodtam, hogy a borítóját merjem-e idetenni, de eléggé morbid kategória már, ezért akit érdekel, keressen rá, illetve szívesen megmutatom. 

Starbucks: egy könyv, amit mindenhol látsz. 

ACOTAR. Egyértelműen. A Tüskék és rózsák udvara sorozat mindenhol szembejön. Nem véletlenül népszerű, nagy olvasói tábora van. Sarah J. Maas amúgy is népszerű író, de az Üvegtrón mellett ez a sorozat is nagyot robbant. 


Latte/tejes kávé: egy könyv vagy könyvsorozat, ami eredeti ötlet szép megvalósítással.

Elsőre C. S. Lewis: Narnia világa jutott eszembe. Szerintem csodálatos az egész történet, és legalább annyira örülnék egy új világnak a szekrényemben, mint egy bagolynak a bizonyos levéllel. Mindkét világban szívesen elvesznék. 



Oops! I accidentally got decaf/ Oppsz, véletlenül koffeinmentes kávét kaptam: egy könyv, amitől sokkal többre számítottál. 

Maros Edit: Hűvösvölgyi suli. Sok helyen olvastam, hogy méltó utódja lehet a Szent Johanna Giminek, mégis erőltetett koppintásnak éreztem, és mire végigszenvedtem magam a sorozaton, örültem, hogy könyvtárból vettem ki és nem költöttem rá. Egy igazán szimpatikus karaktert sem találtam. Azt hittem, hogy tényleg jó, de sokkal-sokkal jobbat is ki lehetett volna ebből hozni.  



The perfect blend/a tökéletes keverék: egy könyv, ami egyszerre keserű és édes, mégis tökéletes.

A burok, Stephanie Meyertől. Kicsit posztapokaliptikus, kicsit űrlényes, kicsit szerelmes… A főszereplője egy hihetetlenül erős nő, aki soha nem adja fel, és bár meg kell küzdenie a nehézségekkel, végül majdnem minden boldog lesz. Bár az írónő nem ezzel a művével lett felkapott, én ezt sokkal jobban szeretem, mint az Alkonyat sorozatot. 



Ennyi is lett volna mára ez a könyves tag, írjátok meg hozzászólásban, hogy ti melyik műveket írtátok volna az egyes pontokhoz! 

Írta: Nadia Moor, Caminus 


0 comments:

Megjegyzés küldése