Pages

2022. május 30., hétfő

Taylor Swift booktag

 Tisztelt Olvasók! 

Ezúttal, ahogy a címben is látszik egy kicsit a Taylor Swift rajongóknak kedvezek. Na, nem mintha én annyira rajonganék érte, a dalcímekből is csak egy volt ismerős, viszont maga a könyves tag nagyon megtetszett, ezért hoztam ezt ma nektek. Alpvetően Deszy-nél láttam, az ő listáját itt olvashatjátok. Nem is húzom tovább a szót, vágjunk bele. 

1. We Are Never Ever Getting Back Together - egy könyvsorozat, amibe belezúgtál, majd szakítottál vele, és soha-soha-soha nem jössz vele össze újra

Le kell szögeznem, hogy nagyon kevés olyan sorozat volt, amit nem olvastam végig. Általában nem csak végigolvasom, de be is szerzem az összes részüket. Sokat kellett gondolkodnom, mire eszembe jutott a Pretty ​Little Liars – Hazug csajok társasága, Sara Shephardtól. Alapvetően a sorozatot nagyon szeretem, az segített hozzá a nyelvvizsgámhoz, akármikor képes vagyok újranézni. A könyv verziója viszont számomra borzasztó volt. 


2. Red - egy könyv, amelynek piros vagy vörös a borítója

Ez is kicsit bonyolultabb mutatvány volt, túl sok piros, vagy részben piros borítós könyvet olvastam már életemben. Végül Claudia Gray:  Evernight - Örökéj című könyvét választottam. 


3. The Best Day - egy könyv, amelytől elfog a nosztalgia

Bábel. Ha szeretnétek újraélni az első fesztiválélményetek, vagy még nem voltatok több napos fesztiválon végig, akkor ez nektek szól. Minden szava túlságosan is igaz, és bár alapvetően a Bábel feszt nem létezik, titokban arra vágyom, bár létezne. A könyvről egyébként mindig az utolsó pécsi Rockmaraton jut eszembe 2014-ből, az volt az első olyan fesztiválom, ahol bérlettel voltam, és sorban jutottak eszembe a momentumok, amikbe mi is belefutottunk. A napokban kezdtem újraolvasni, és teljesen nosztalgikus hangulatba kerültem tőle. 


4. Love Story - válassz egy könyvet, amelyben tiltott szerelem szerepel

"És akkor az oroszlán beleszeretett a bárányba" szól a méltán híres idézet, hiszen buta a bárány, és mazoista az oroszlán. Most viszont nem az Alkonyatot hoztam, hanem a Halhatatlanok az alkonyat után sorozat egy tagját, az elsőt, ami megjelent magyarul, de valójában a sorozat második része. Megjelennek vámpírok, vérfarkasok, valkűrök, szellemek és mindenféle lény, ami egy urban fantasy/fantasy sorozatba kell. 18 éven aluliaknak nem ajánlott! Az egyetlen negatívuma a helyenként túl részletesen bemutatott szexuális tartalom. 


5. I Knew You Were Trouble - egy karakter, aki rossz, mégis megszeretted

Körülbelül minden Harry Potter rajongó ide Perselus Pitont mondaná, én azonban már a gonosz tanárbácsi szerepében is szerettem. Az első perctől kezdve. Eléggé villain lover vagyok, Bellatrix őrült karakterét is szerettem, viszont nekem Piton mindig a gonosz zseni kategória volt, akiről aztán később kiderült, hogy annyira nem is rossz, vagy legalábbis nem ok nélkül. 
Aki alapvetően rossz, valahogy mégis megszerettem, mert a maga módján a szörnyű tettei ellenére (egy sorozatgyilkosról beszélünk) is szerethető, az Lakatos Levente- Loveclubjának negatív főszereplője. A könyv több szálon fut, ebből egyik a gyilkosunk szála, amiből megismerhetjük milyen is ő valójában. Krimi, 18+ kategória, de nem csak a szexualitás miatt. 


6. Innocent - válassz egy könyvet, amit valaki elspoilerezett neked

Kezd égni az arcom, mert már külön cikk is került írásra róla, booktagben is szerepelt... de ez a Vaják. Ez az egyetlen olyan sorozat, amit valaki nagyon keményen elspoilerezett nekem, ezért is vágtam bele az olvasásába. 

7. Everything Has Changed - egy karakter, aki hatalmas változáson ment keresztül a történet lefolyása alatt

Neville Longbottom. Szerintem talán magyarázni sem kell, hogy miért ő. Az ő fejlődése mellett talán még Ginny Weasley emelhető ki, akinek a fejlődése számottevő (véleményem szerint), bár az összes szereplő jellemfejlődését nyomon követhetjük. 

8. You Belong With Me - A könyv, amit a legjobban vársz jelen pillanatban

Sajnos ez a lista még mindig hosszabb, mint szeretném, hogy legyen. Talán a mostani felnőtt Alexandra zsákbamacska könyvcsomag egyik könyve, Diana Wynne Jones: A ​Merlin-összeesküvés áll perpillanat az első helyen. 


9. Forever and Always - A kedvenc könyves romantikus párosod

Nincs, sosem volt, mindig utáltam kedvencet választani. Se kedvenc filmem, se zeném, se sorozatom nincs, maximum van 10-15, amit jobban szeretek, mint a többit. Mellesleg Harrynek és Ginnynek nagyon szurkoltam, de őket sem tudnám kedvencként kiemelni, volt már pár könyves páros, akiknek jobban szurkoltam, mint más könyves párosoknak. 

10. Teardrops on My Guitar - Egy könyv, amin nagyon sokat sírtál

Leiner Laura: Örökké (Szent Johanna Gimi 8.) Ha a végzős évedben megjelenik egy könyv amiben ballagás van, akkor sírni fogsz. Nincs mese... Minden második napnál nagyjából vagy sírtam a nevetéstől, vagy sírtam, mert teljesen átéreztem. Mostanra már nem ennyire sírós kategória, de azért az a ballagási beszéd... 


11. Style - Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója

Erre a posztra sok-sok könyv pályázhat. Nálam versenyben volt a Borzongás, a Leányrablás Budapesten és a Caraval. Végül a Caraval nyert, bár még nem olvastam, csak szeretném. Sajnos emiatt igazi kritikát sem tudok róla írni, viszont szeretné megszerezni és végre elolvasni. 


Mára ennyi lett volna ez a booktag, remélem élveztétek. Ti melyik könyvet választottátok volna a pontokhoz? 


Írta: Nadia Moor, Caminus 

0 comments:

Megjegyzés küldése