Pages

2021. november 8., hétfő

Interjú Nessza Wilson professzorral

A mai interjúalanyunk nem más, mint Nessza Wilson sárkánytan professzor.

Kedves Nessza, köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést.

- Először is hadd köszönjem meg Martha, hogy engem választottál interjúalanyodnak. Nem mindennapi dolog a Szombati Boszorkányban benne lenni.


- Miért pont a sárkánytant választottad tanítandó tantárgyként? Volt valamilyen kapcsolatod sárkányokkal fiatalabb korodban?

- Nos, ez egy összetett kérdés. Talán két dolog motivált leginkább a fakultáció választásánál. Amikor gráciás diák lettem, már létezett sárkánytan. Nagyon vártam a 3. évet, hogy jelentkezhessek rá. Sajnos, második évemben megszűnt az oktatás; viszont nem akartam sárkányok nélkül tengődni, így Mike professzorhoz fordultam egy kéréssel. Már akkor eldöntöttem, hogy sárkányokkal szeretnék foglalkozni, s Halsey Tanár Úr rengeteg különórát adott nekem.
Az sem titok, hogy 5-6 éves korom óta sárkányokkal ismerkedtem. Bár a szüleim tudta nélkül…de kiismertem a viselkedésüket. Egy neve sincs völgyben laktunk. S akkoriban még azt sem lehetett tudni, hogy ez a völgy a sárkányok „itatójaként” szolgált.

- Mi az, amit a leginkább és mi az amit legkevésbé szeretsz tanári munkádban?

- Nagyon szeretem az anyagokat változatosan, kreatív módon „díszíteni”. Mugliként sok időbe telt kidolgozni egy teljesen új rendszert. Másodikos korom óta gyártottam az anyagokat, gyűjtöttem az információkat. Valahogy, ha sárkányról van szó-élvezem a tanítást. Mindegy milyen kihívással jár. Szeretem a diákok csodálkozó tekintetét látni. Imádom a lelkesen leadott házi feladatokat. Szebbnél szebb prezentációk…az álmaimat múlják felül.
Persze van, ami kevésbé kedves nekem. Ilyen például a puskázás, a túlgondolt feladatok. Nem szeretem, ha a szabályokat nem tartják be. Elvégre ez egy veszélyes foglalkozás. Ha nem figyelsz, ha nem tartod be a kéréseimet-hamar bajod eshet.

- Melyik Roxforti házba tartozónak vallod magad?

- Oh, de izgalmas kérdés. Diákként hollóhátasnak éreztem magam. Később kiderült számomra, hogy Hugrabug is lakozik bennem. Mostanában griffendélesnek kell lennem. Röviden, talán mindegyik megvan bennünk, csak rangsorolni tudnám őket.

1. Hollóhát
2. Hugrabug
3. Griffendél
4. Mardekár

- Mi volt a kedvenc Gráciás tantárgyad (a sárkánytanon kívül?)

- Sok kedvencem volt, de amit mai napig imádok az a LLG. Imádtam Mike óráit.
Nagyon szerettem a SVK-t, GYNT-t, ÁT-t is. S amikor Mágiatörténetünk lett, beleborzongtam. Nagyon szerettem ezekkel a tantárgyakkal foglalkozni. A LLG kedves nekem, és mindig is a szívügyem lesz.

- Gratulálok az eljegyzésedhez! Mikorra tervezitek az esküvőt?

- Köszönjük. Az esküvőt már szervezzük, de sok idő kell a megvalósításhoz. 2023 nyara reméljük megfelelő lesz számunkra. Szeretnénk jó időt, persze nem ezen fog múlni a boldogságunk.

- Hogyan tudod összeegyeztetni professzori teendőidet a mugli életeddel?

- A munka nagyon leköt, sok feladatot kapok. Emellett elkezdtem edzeni, így eléggé fáradékony vagyok. Gráciásként sok mindenben aktívkodom, többek között a Grácia FM-et viszem. Tehát vannak napjaim, amikor a Gráciás dolgokat besűrítem. Ha szerencsés vagyok, időben végzem mindennel. Sajnos előfordul, hogy megcsúszom dolgokkal. De mindig igyekszem a rám bízott feladatot maximálisan teljesíteni.

- Mi a kedvenc könyved?

- Mielőtt megismertelek. Lou élete nagyon megfogott, sok akadályon megy keresztül. A folytatást is nagyon szeretem, kíváncsian olvastam ki.
Régen nem szerettem olvasni, de elkezdtem érdeklődni a művek iránt. Sok könyv van, amit már megvettem, s kiolvasásra vár.

- Nessza, köszönöm az interjút! Sok sikert a további munkádhoz!

Írta: Martha Wilson és Nessza Wilson 

0 comments:

Megjegyzés küldése