Pages

2021. szeptember 28., kedd

Áfonyás joghurttorta kekszes alappal

Sajnos nem tudok szépséges formatortákat készíteni, de mégis magam szeretem készíteni a családi ünnepek alkalmával az édességet. A következő receptet magam fejlesztettem és tökéletesítettem az utóbbi években. Ugyan nem mondhatni, hogy kifejezetten diétás lenne a kalóriatartalma miatt, de mivel cukrot és fehér lisztet nem tartalmaz, fogyaszthatják cukorbetegek és cukormentesen étkezők is. Természetesen hagyományos változatban is elkészíthető.


Hozzávalók:

1 csomag cukormentes zabkeksz

200 g sütőmargarin

2 dl cukormentes habtejszín

1 nagy pohár joghurt

1 nagy bögre áfonya

2 csomag expressz zselatin

folyékony édesítőszer


Én a képen látható termékeket szoktam használni, de természetesen más márkákkal is működhet.

A kekszet egy tiszta zacskóba helyeztem, és húsklopfolóval apróra törtem. Közben a margarint folyékonnyá olvasztottam a mikróban, és a kekszporral összekevertem.



Egy normál méretű kapcsos tortaformát sütőpapírral kibéleltem, és egy villa segítségével a szélére és az aljára nyomkodunk egy vékony réteget. Miután körbeértem, a hűtőbe tettem a kekszes formát.



Ezután egy kisebb edényben elkezdtem melegíteni a joghurtot, amit nem kell felforralni, de azért legyen forró, ebben oldottam fel egy zacskó zselatint. Közben a habtejszínt felvertem, folyékony édesítővel jól megédesítettem, amikor a joghurtos massza hűlni kezdett, óvatosan a tejszínhez kevertem.


Az egész elegyet beleöntöttem a kekszes formába, majd áfonyát szórtam bele. Ezzel tulajdonképpen készen lett a torta, de még 2-4 órát a hűtőben kellett dermednie.



A tortát kifejezetten ajánlom kezdők számára is, mert nagyon könnyű elkészíteni, még sütni sem kell. Ízlésünknek megfelelően joghurt helyett vagy mellett mascarponét is felhasználhatunk, vagy más gyümölccsel is készíthetjük, például barackkal. Megfelelő születésnapra, névnapra, baráti összejövetelre, vendégségbe, de én már karácsonyi desszert gyanánt is felszolgáltam.

Jó sütögetést, kellemes ünnepi hangulatot és jó étvágyat kívánok!

Írta: Stramarius Citana, Caminus


0 comments:

Megjegyzés küldése