Pages

2021. szeptember 27., hétfő

Konyhai kalamajka

Tisztelt Olvasók!

Mai cikkemben egy különleges esetről szeretnék Önöknek beszámolni, amiről tudomást a Grácia Roxfort házimanói segítségével szereztem. Az ügy bejelentője, Hóni, az egyik konyhán dolgozó házimanó a következő panasszal fordult hozzánk: egy ismeretlen tettes bejutott a konyhába s a Szüreti Bálra elkészített ételeket ehetetlenné változtatta.





Bizony, magam sem akartam hinni a fülemnek, tehát egy gyors engedélykérés után ellátogattam a tett helyszínére. Elképesztő látvány tárult a szemeim elé. Az asztalokon, amik máskor roskadoznak a finomabbnál finomabb csemegéktől, romlott, elszürkült, penészes ételek sorakoztak. A fő fogások, mint például egy 20 kilós ponty, kidülledt szemeit forgatta. Egy díszes tálcán egy sütőtök nagyságú paradicsom penészesen búslakodott magában, vele szemben a szőlőszemek sápadtak el az ijedtségtől. A desszertként tervezett sütőtök krémes torta tetején kígyók csúsztak-másztak, az eredetileg ínycsiklandozó epres sütemények pedig egy pók áldozatává estek.




 

Apropó eper…hiába voltak szépen toronyba rendezve a tányérokon, most összefonnyadtak s furcsa, sötétpiros lé csöpögött belőlük. A tettes az italokat sem hagyta békén, az eredetileg töklevet tartalmazó kancsókban most furcsa, mélyvörös ital volt található. Összességében az egész konyha úgy nézett ki, mintha valaki szándékosan egy csapat szellemet tervezett volna megvendégelni.

Mivel kíváncsi voltam az eset körülményeire, egy rövid interjút folytattam Hónival és manótársával, Palival. Az elhangzott interjút szó szerint idézem.

 

D.W. (Diana Whitethorn): Kedves Hóni, ez egy tragédia! Mégis mikor történhetett ez?

Hóni: Hát tudja kisasszony, valamikor az éjszaka folyamán. Hóni nem volt itt, mert Hóninak ekkorra lejárt a munkaideje, de a Pali itt volt, nézze csak, ott ül a sarokban - barátságosan intettem egyet Pali felé. - Tudja kisasszony, a Palinak volt a feladata reggelit készíteni, mielőtt az első diákocska felébred. Ő pedig csak egyszer nem volt itt, amikor nem találta a serpenyőt, ahogy mesélte Hóninak. De aztán amikor a Pali visszajött, úgy nézett ki a konyha, ahogy a kisasszony most is látja.

D.W.: Értem. És magukon kívül ki tud bejutni a konyhába?

Hóni: Csak a házimanók, kisasszony. Vagyis, még az igazgató asszonyok is ismerik a bejárást. Az, hogy most a kisasszony is itt van, különleges eset.

D.W.: Köszönöm szépen a segítséget, Hóni!

Ezután egy kérdést intéztem Pali felé is.

D.W.: Kedves Pali, remélem számíthatok a segítségére! Látott Ön valakit a konyhában ólálkodni a szolgálata idején?

Pali: Ólálkodni? Hogyan érti a kisasszony? Hát nem ól ez…ja, hogy úgy! – csapott a homlokára. - Pali nem látott, Pali nem hallott, Pali nem tud semmit! – mondta ijedten. – Vagy várjon csak a kisasszony…lehet, hogy mégis látott Pali valakit. Igen, megvan, Pali látott egy narancssárga ruhás embert elsuhanni.

Megköszöntem Palinak is a segítséget, majd látva, hogy többet nem tudok kiszedni belőlük, a Szerkesztőség felé vettem az irányt el-el morfondírozva. A narancssárga ruháról szinte azonnal beugrott a Caminus ház színe, bár nehezen elképzelhetőnek tartottam, hogy egy diák keze lenne a dologban. Főleg, mivel ez az átváltoztatás magasabb szintű varázslatnak tűnt.

A Szerkesztőségbe belépve újabb meglepetés fogadott. Korán reggel lévén üres helyiségre számítottam, ám egy felfordulásba ütköztem. Felborult asztalok, szétszóródott pergamenek, kiborult tintásüvegek tárultak a szemem elé. A helyiség közepén pedig egy narancssárga ruhás emberke tépett szét pergameneket. Megdöbbenve rászóltam, hogy mégis mit művel, mire ő nyikorgó nevetést hallatott.

-        Hihihi-hahaha…aprócska diákocska! Csak nem azt nyomozgatja, hova lett a vacsora? Hahaha! Szüreti mulatság, ejnye-bejnye…mulatozgatni tanulás helyett? No még ilyet! Hóborcot bezzeg nem hívják meg! Baj lesz itt, nagy-nagy baj…hihihi-hahaha… - suhant ki kacagva a Szerkesztőségből.




 

Kedves Olvasók! Mint az mostanra egyértelművé vált, a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola kopogószelleme, Hóborc látogatott el a Grácia Roxfortba. Miután megsértődve azon, hogy őt nem hívta meg senki mulatozni, jó ötletnek találta, hogy felfordulást csináljon a Gráciában. Nem elég, hogy a konyhán garázdálkodva megbűvölte az ételeket, a Szerkesztőségi Szobát is feltúrta, ezáltal sokaknak bosszúságot okozva.

Természetesen, amint ezeket megtudtam, jelentettem a professzoroknak, illetve tájékoztattam a Szombati Boszi többi munkatársát is. A professzorok Hóborcot sikeresen eltávolították s visszaküldték a Roxfortba. Ezután visszaváltoztatták az ételeket eredeti formájukra és kinézetükre. A házimanók nagy köszönetüket fejezték ki emiatt.

Ezzel be is fejezem a mai cikkemet, remélem mindenki ízlésének megfelelt. Továbbá remélem nem reggeli közben olvasták el, erről elfelejtettem figyelmeztetni Önöket…Elnézést! Aggodalomra azonban semmi ok, teljesen biztonságos ételt esznek és fognak fogyasztani a Szüreti Bálon is (elvileg), amennyiben ellátogatnak!

További varázslatos napot kívánok! /*

Írta: Diana Whitethorn, Solaris

0 comments:

Megjegyzés küldése