Pages

2017. július 29., szombat

Interjú - Prefektusok

A legújabb lapszámban rögtön három fontos személyt szeretnék bemutatni. A három ház prefektusát, Hyland Mikio-t (Arcanus), Ercon Black-et (Solaris) és Shophie Smithe-t (Caminus), kérdeztem… de beszéljenek helyettem ők:

Eleonora Parker: Milyen érzéssel tölt el, hogy te képviseled a házad magasabb évfolyamát? (Tudni kell, hogy az idei tanévben Mikio az egyetlen 2. éves Arcanusos diák) Hiányolod az évfolyamtársakat a klubhelyiségen belül?
 Hyland Mikio: Nagyon örülök neki, hogy én lettem a prefektus, így majdnem olyan, mintha fontos lennék. Bár eddig nem sok dolgom akadt, hiszen még egyetlen másik diák sem fordult hozzám segítségért, ez azonban nem is akkora probléma, hiszen ez azt engedi feltételezni, hogy minden rendben van házon belül. Egy kicsit hiányolom, nem volt sok, akivel beszéltem, de már egyetlen egy sincs,akivel együtt kezdtem volna az iskolát és ez valamilyen szinten elszomorít.

Eleonora: Milyen érzésekkel érkeztél vissza? Mik ez előzetes terveid erre a tenévre?
Ercon Black: Ahogy mindig, nagyon vártam az új tanévet. A szüleim munkája miatt a nyarakat legtöbbször otthon töltöm, ezért nekem az igazi kikapcsolódás az, mikor az iskolában a barátaimmal lehetek (nevet) Ez elég furán hangzik, de igaz. Tervem viszont nem nagyon van, talán csak annyi, hogy továbbra is fenntartsam azt a szintet, amit eddig sikerült összehoznom.

Eleonora: Elégedett vagy a Süveg döntésével? Véleményed szerint is ez a neked való ház? Esetleg, titkon nem húz másfele a szíved?
Shophie Smith: Igen. Bár a süveg sokáig vacillált két ház között, de végül a Caminus mellett döntött és nagyon jó helyre kerültem
A második kérdéssel komoly kételyek merültek fel bennem ugyanis még mielőtt ide kerültem volna, biztos voltam abban, hogy az Arcanus házat fogom gyarapítani. Az elején elkeseredett voltam, hogy nem így lett, de mostanra már egyre biztosabb vagyok abban hogy a Caminus házba illek bele teljesen
Már nem, húz más házakhoz.

Eleonora: Engedd meg, hogy kicsit „vájkálódjak”. Volt már komolyabb összetűzésed professzorral, esetleg iskolatársaddal?
Mikio: Amennyire emlékszem, nem volt a professzorokkal összetűzésem. Mindannyian nagyon segítőkészek és kedvesek. Iskolatárssal, hát talán elsőben volt, de már ők sem járnak ide, szóval ne firtassuk a témát.
Ercon: Solarisos lévén nem is nagyon várnám el magamtól, hogy rosszban legyek bárkivel is. Amíg valaki kedves velem, addig én is az vagyok vele. Prefektusként természetesen volt már pár kisebb problémám az alsóbb évesekkel, de nem gondolom, hogy a szabályok betartására való biztatás miatt megromlott volna a kapcsolatom bárkivel.
Shophie: Professzorral eddig még nem sikerült összetűzésbe keverednem, viszont egy régebbi diákkal volt egy kisebb nézeteltérésünk, de senki nem sérült meg közben

Eleonora: Milyen tanulónak tartod magad? Meg vagy elégedve magaddal, vagy inkább többet szeretnél nyújtani ebben a tanévben?
Mikio: Nem vagyok egy kitűnő tanuló, ez mindenképp látszik az eredményeimen. Nem mondanám, hogy elégedett vagyok az eredményeimmel, szóval idén megpróbálok jobban teljesíteni, aztán majd kiderül, hogy sikerül-e.
Ercon: Már elsőben is két tantárgyból kiérdemeltem a legjobb tanuló címet, és azóta is minden vizsgám kitűnőre sikerült, ezen felül prefektus, és Szombati Boszi szerkesztő is vagyok... Azt hiszem, ennél sokkal többet nem tudok nyújtani.
Shophie: Elég jó tanuló vagyok szerintem. Mindig időben készek a házi feladataim és a maximumot nyújtom a vizsgákon is
Az idei tanévre nézve pedig, már annak is örülök, ha az eddigi szintet tudom tartani, bár mindig lehet többet nyújtani. (Eléggé maximalista vagyok.)

Eleonora: Mint újoncnak kötelességemnek érzem, hogy megkérdezzelek, melyik professzor, véleményed szerint, a legszigorúbb? Értem ezalatt, hogy rád kérdez, ha nem küldöd be időben a házit, vagy, ha nem figyelsz órán megszólít.
Mikio: Talán Vanessa professzor, akivel az elsősök idén nem fognak találkozni, a külföldi munkája miatt. Tavaly is kérdezte, hogy miért nem adtam le a házi feladatot.
Ercon: Ez egy elég szubjektív kérdés, és nem is nagyon tudok rá válaszolni. Őszintén nekem rendszerint a bájitaltan órák okoznak problémát, de ez nem feltétlen a professzor hibája, sokkal inkább a figyelmetlenségemé.
Shophie: Ez nehéz kérdés. Mivel a tipikus minta diák vagyok az órákon így még nem fordult elő, hogy rám szóltak volna a figyelem hiánya miatt, ámbár talán Vulpin professzort mondom a legszigorúbbnak mivel a saját házában lévő diákokkal egy icipicit szigorúbb.

Eleonora: Milyen a viszonyod a házvezető tanárra/ vagyis a helyettessel (ebben az esetben)?
Mikio: Véleményem szerint egész jó a viszonyom, mind a házvezetőnkkel, mind a többi professzorral.
Ercon: McDevon professzor méltán a mi házunk vezetője. Nagyon melegszívű, és minden kérdésünkre válaszol, még akkor is, ha teljes butaság.
Shophie: Úgy hiszem, nagyon jól kijövünk. Kicsit olyan mintha a második anyukánk lenne. Amiben tud, segít, és minden kérdésünkre próbál válaszolni, persze ez nem jött volna létre a kölcsönös tisztelet hiányában.

Eleonora: A kastély mely részeid ajánlod az első évesek figyelmébe? Neked melyik a kedvenc helyed, ha szabad tudni?
Mikio: Kedvenc helyem nem igen van, ezért erre nem tudok válaszolni, azonban szívesen ajánlom a könyvtárat, ahol rengeteg könyv található, a tó környékét ahol meg szép és nyugodt a táj.
Ercon: Nagyon szeretek az étkezőben lebzselni, illetve a klubhelységben, de a számomra legkedvesebb hely talán a bagolyház, ahol mindig nyugalom fogad. Már a legtöbb baglyot név szerint ismerem is.
Shophie: Az egyik kedvenc helyemként, könyvtárat mindenképpen ajánlani tudom, nagyon sok időt fognak majd ott eltölteni az évek folyamán. A másik hely pedig a tó partja, az is közel áll a szívemhez.

 Eleonora: +1. Mit üzensz a Boszi olvasóinak?
 Mikio: Első sorban, jó olvasást, aztán jó tanulást és kitartást végül pedig ha bárkinek bármi gondja akad az nyugodtan keresse meg valamelyik prefektust, mindegyikünk segíteni fog ha tud.
Ercon: Elsősorban azt, hogy a szerkesztők nevében köszönöm, hogy olvassák a lapot, ezen felül pedig hogy akárhányadik évfolyamba járnak, ne féljenek belevetni magukat az iskolai életbe, mert megéri!
Shophie: Jó olvasást kívánok mindenkinek! És ne feledjétek, a prefektusoktól bátran kérhettek segítséget.

Nagyon szépen köszönöm a három lánynak, hogy közreműködtek. Remélem sikerült jobban megismernetek őket!
Bízton állítom, segítőkész, mindhárom prefektus, így csak őket tudom idézni „Bátran kérjetek tőlük segítséget!”

írta: Eleonora Parker

0 comments:

Megjegyzés küldése