Pages

2024. február 15., csütörtök

Ellentétes könyv tag

Harry Potterben, mint minden könyvben, kettő (vagy több) ellentétes oldal találkozik, ütközik meg egymással. Ezúttal a booktag-ben is megjelenik ez a kettősség, ellentétes témák alapján fogok könyvet ajánlani!

1. Az első könyv a gyűjteményedből/Az utolsó könyv, amit vettél

A legelső könyvem egy lovas könyv volt, de sajnos nem tudom pontosan melyik. Gyerekként kaptam a PonyClub könyveket, így valamelyik abból.

Nagyon sokáig nem vettem mostanában könyvet magamnak, igazából most kezdek újra vásárolni. Az első, amit a nagy szünet után vettem az Alan Rickman naplója volt magyarul, most azonban sikerült angolul is megszereznem. Azt hiszem ezt nem kell nagyon bemutatnom, mind ismerjük őt! A naplójából megismerjük az igazi Alant, a stílusát, hozzáállását a világ dolgaihoz, politikai nézeteit, és a forgatásokról, színdarabokról is olvasatunk!

2. Egy olcsó könyv/Egy drága könyv

A legolcsóbb könyvet talán 100 Ft-ért vettem egy antikváriumban, viszont már nem tudom mi volt az. Amire emlékszem az 300 Ft volt; Móricz Zsigmond: Isten háta mögött (igaz, barátnőmtől kaptam ajándékba). 3 karakter szeretne kitörni a felvidéki kisváros értelmiségének egyhangú, kiúttalan életé ből, természetesen mindhárman más úton mennek..

A legdrágább könyv, 20.000 Ft volt: Dévényi Ildikó – Moravetz Levente: Aranybohóc. Bármennyit megadtam volna érte, mivel a kedvenc cirkusz családom élettörténete. 

3. Egy könyv férfi főszereplővel/Egy könyv női főszereplővel

Férfi főszereplővel legyen a Harry Potter, nőivel pedig a Szent Johanna Gimi. Hasonló, iskolai éveken átívelő mindkét történet, amik bemutatják a felnőtté válást. Azonban rengeteget olvastam mindkét nem főszereplőivel.

4. Egy könyv amit nagyon gyorsan elolvastál/Egy könyv amit nagyon sokáig tartott elolvasni

A leggyorsabban nyilván vékony meséket olvastam el, de szeretnék ide valami rendes regényt választani. Ezért Cormac McCarthy: Az út című könyvét választom, azonban ez nem egy könnyű olvasmány még felnőtteknek sem! Én ezt egy ültő helyemben elolvastam, nem tettem le, viszont tényleg csak felnőtteknek ajánlom, mert elég megrázó!

A legtovább talán a Gyűrűk urát olvastam, mert szeretek elmélyedni minden kis részletében.

5. Szép borító/Csúnya borító

Nem igazán nézem a borítókat, így nem igazán tudok ide mit ajánlani. Sok olyan van, amit szép borítójúnak tartok, viszont egyikről sem gondolom, hogy csúnya lenne.

6. Egy magyar szerző könyve/Egy külföldi szerző könyve

Magyar szerzőnek Gárdonyi Gézát mondanám, tőle is az Egri csillagok a kedvencem. Egyik kedvenc magyar történelmi alapú könyvem, és bár ma már sokan viszolyognak tőle, szerintem felnőttként is jó olvasmány, de én még általános iskolásként is szerettem. A kötetben megismerhetjük Bornemissza Gergely életét, kiskorától egészen az egri diadalig.

Külföldinek pedig Dumas-t említeném, a Monte Cristo grófja című könyve miatt. Egyik kedvenc regényem Edmond története! A hajós egy összeesküvés áldozata lesz, amiért évekig egy szigorú börtönben kell élnie, viszont egy ügyes csellel kiszabadul…

7. Egy vékony könyv/Egy vastag könyv

Nem szoktam nézni a könyv vastagságát, így nem tudok erre sem válaszolni. Csak találgatni tudnék, azt viszont nem szeretnék, mert szerintem nem a hossz a lényeg, hanem a beltartalom.

8. Fikció/Valós történet

Utóbbi időben több fikciós könyvet is olvastam, mégis egy régebben olvasottat hoznék. Christelle Dabos: A tél jegyesei tetralógiáról van szó, amiről már korábban olvashattatok itt.

Valós történetből is szintén rengeteget olvastam, most viszont Rendíthetetlen könyvre esett a választásom, ami Louis Zamperini második világháborús élményeiről szól.

9. Egy nagyon romantikus könyv/Egy akciódús könyv

Romantikusnak az Edenbrook-ot, és Edenbrook örökösét ajánlanám, egy laza kis történet, ami tökéletes egy kis kikapcsolódásra.

Akciódúsnak pedig Dan Brown: Da Vinci kódját ajánlom, mivel Berry után nekem ő a másik kedvenc akciódús szerzőm.

 

10. Egy könyv, ami boldoggá tett/Egy könyv, amitől szomorú lettél

Minden olvasott könyvem boldoggá tesz, még az is, ami esetleg szomorúbb véget kap.


Írta: Júlia Snape, Solaris

0 comments:

Megjegyzés küldése