Pages

2024. február 1., csütörtök

Children of Distance

 Kedves Olvasóim!

Második cikkemben a kedvenc együttesemet szeretném bemutatni nektek, ami nem más, mint a Children of Distance (távolság gyermekei).

Az együttes 2006-ban alakult, a három srác akkor vált eggyé. Nevük eredete a fizikai távolságból jött, hogy egymástól messze élő emberek is képesek így összekovácsolódni. A csapat legelső zenéje az Emlékezz Rám, azóta is töretlenül törnek előre, már több tucat zenét és jó pár lemezt maguk mögött hagyva.



Az együttes énekesei Nyári Roland (Shady) Kiszomboron él (ott van neki egy fotóstúdiója is, mivel profi szinten fotózik, illetve hobbi szinten bűvészkedik), Ács Róbert (Carp-e) Nyírbátoron, illetve Somogyi Péter (Horus) Debrecenben.

Személy szerint én 2011-ben ismerkedtem meg az együttes zenéjével, első hallásra megszerettette velem a srácokat (azóta is nagy rajongójuk vagyok). 2016-ban eljutottam életem első (és eddig utolsó) CoD koncertjére Gyömrőn. Fantasztikus örök élmény volt élőben is látni, hallani a csapatot, ahogy önmagukat adva kápráztatják el a közönséget. Nagy álmom válna valóra, ha egyszer ott lehetnék egy évzáró koncertjükön is, amire sajnos eddig még nem volt lehetőségem.

CoD

Mit jelent számomra ez a három betű?

Reményt, önbecsülést, önbizalmat. Löketet az Élethez. Vigaszt, amikor magam alatt vagyok. Támaszt és mankót, amikor fel akarom adni.  Hegyet, amikor lent vagyok és pofonokat, amikor épp hülyeség határán vagyok. A zene mondanivalója a lényeg, és hogy a szövegükben elmondják a történeteiket (például a Ha hallasz című zenéjükben).

És lehet hogy ők saját magukat "csak egy csapatnak" gondolják, de tévednek. Ők sokkal több, mint egy csapat jóképű srác, akik bohóckodnak. Nekik minden zene szívből jön. Olyan mondanivalója van a dalaiknak, ami mélyen megérinti az ember Lelkét. Nyomot hagy. Lehet épp jó nyomot. De lehet az egy fájó seb is, amit épp az ő daluk segített beforrasztani.

Reményt adnak, sokkal többet, mint azt sejtik. Ők nem csak három srác. Ők egyéniségek. Így hárman váltak egy egésszé.

Csak ajánlani tudom őket mindazok számára, akiknek nem csak maga a zene a fontos, de a mondanivaló is. Ha épp keresed az utad, elfáradtál vagy épp feladni készülsz, ne tedd! Csak hallgasd a srácokat, hunyd be a szemed és add át magad az érzéseknek!

Írta: Effy Redbird, Solaris

0 comments:

Megjegyzés küldése