Pages

2024. február 1., csütörtök

Tea booktag

A második booktag-ben különböző teák szerint ajánlok olvasnivalókat. Azért ezt választottam, mivel

általában teákat fogyasztok, és ezeket is annyiféleképpen lehet fogyasztani, akár a könyveket olvasni.

1. Instant tea: A legrövidebb könyv, amit idén olvastál.

Mivel év eleje van, azért a tavalyi könyvekből választottam. Tavaly sajnos kevés könyvet olvastam, így a legrövidebb is több mint 200 oldal. Ez pedig Kristóf István: Életem a cirkusz című önéletrajzi írása volt. 

A szerző gyermekkorától cirkuszban nőtt fel, így nem volt számára kérdés, hogy ott is fog kiteljesedni. Ezt az utat lehet végig követni, nemcsak a pályája befejezéséig, hanem az utána, „nyugdíjasként” végzett munkájáig. 


2. Zöld tea: Egy könyv zöld borítóval.

Eric Knight: Lassie hazatér című könyvét ajánlom, mivel az nekem a Talentum diákkönyvtár kiadásában van meg. Egyik legkedvesebb mesém, amit én fiatal felnőtteknek is jó szívvel tudnék ajánlani, mivel fejlődés történetet is bele lehet látni.

3. Forró citromos tea mézzel: Egy könyv, ami átmelegíti a lelked.

A romantikus történetek nekem mind ilyenek, de így karácsony után egy hónappal Catherine Rider: Csók Londonban című művére esett a választásom. Romantikus, téli regény, ami ráadásul még a kedvenc városomban is játszódik. Kell ennél több? 

4. Ötórai tea: Egy könyv, amit angolul (vagy más idegen nyelven) olvastál

Nem szokásom idegen nyelven olvasni, de pár Harry Potter kötetet már olvastam. Viszont szeretném megemlíteni Giovanni Pascoli válogatott verses kötetét is, ami ugyan kétnyelvű (magyar, olasz), de abból is olvastam már olaszul nem egy verset.

5. Gyógytea: Olyan könyv, amit nem élvezetből olvastál el, hanem kényszerből.

Minden kötelező olvasmányt felsorolhatnék itt. Mindet azért olvastam el, mert kötelező volt. Ennek

ellenére, nagyon örülök, hogy kezembe vehettem őket, még akkor is, ha egy-egy nem annyira nyerte el a tetszésem.

6. Fekete tea: Egy olyan akciódús (vagy rémisztő) könyv, amin soha, de soha nem tudnál elaludni.

Alapból nem tudnék elaludni könyvön; még ha unom is, akkor is inkább félreteszem, minthogy elaludjak. Azonban még általános iskolásként elaludtam a fizika könyvem felett, mikor itthon tanultam az anyagot...

7. Jeges gyümölcstea: Egy igaz hamisíthatatlan nyári kaland.

Nem igazán olvastam még effektíve ilyen könyvet, pedig szeretnék. Az egyik ilyen a Nyár a Comói-tónál regény Erica James tollából.

8. Kalinka szamovár: Egy könyv, amit csak az alkohol tudott volna elviselhetővé tenni.

E. T. A. Hoffmann: Az arany virágcserép-je nekem pont ilyen volt. Végig az járt a fejemben, hogy mit ivott az író miközben írta a művet.

0 comments:

Megjegyzés küldése