Pages

2023. június 28., szerda

Interjú Júliával

Következő interjú alanyom Júlia Snape, a Solaris egyik oszlopos tagja, és a Boszi könyves rovatának szerkesztője. Remélem, hogy sikerül jobban megismernetek 😉😀

Hogy találtál rá a Gráciára?

Nem is tudom, mikor láttam meg a kiírást a HPH fb csoportban. Felmerült pár kérdés bennem, amiket akkor Noel (prof) válaszolt meg, mégsem jelentkeztem utána egyből. Hogy ez a 31. vagy a 30. tanév hirdetése volt, arra már nem emlékszem, de azt tudom, hogy nem tudtam eldönteni, hogy akarom-e ezt vagy nem. Aztán úgy alakult az életem, hogy szükségem volt valamire, ami kis örömet csempész a mindennapjaimba, ekkor jutott eszembe a korábban látott hirdetés. Gondoltam, hogy ez pont jó lesz, meglátom milyen, maximum ott hagyom, de úgy voltam vele, hogy egy próbát megér. Így kezdtem végül a 31. tanévben a Grácia elsőseként.

Hogyan „született” meg a karaktered?

Igazából ez a mai napig az egyik nehézségem, ezért sincs pl. karakter kép beállítva a Fórumon. A név könnyen megvolt, Júlia a mugli életemből jött, Snape pedig a kedvenc tanárom, Piton professzor angol neve. Ebből jött az, hogy akkor legyek Piton lánya, ennél fogva a Bájitalokhoz jobban értő, azokat kedvelő diák legyek. Személyiségét mondjuk az anyjától örökölhette, ennek is köszönhető, hogy a Solaris házba lett beosztva. Jobban viszont nem igazán van meg a karakterem. Csak nemrég fedeztem fel, hogy a Fórumon van olyan topic, ami elősegíti a karakter kitalálását, így azt hiszem ennek most fogok majd csak valamikor jobban neki feküdni. 😁


Mik a kedvenc tantárgyai a Gráciában?

Huh, hát ez igazából nehéz kérdés. Van pár olyan tárgy, amik alapból érdekeltek, és a mugli életbeli változatuk is közel áll hozzám. Ilyen pl. a Rúnaismeret, azonban ott is volt olyan év/óra, ami kevésbé nyerte el a tetszésem. Ahogy egy kevésbé érdeklő tárgynál is találtam olyan anyagot, amit élveztem, és kedvemre való volt. Amikhez úgy álltam neki, hogy ezek lesznek a kedvenceim: Asztronómia, Bájitaltan, Mágiatöri, Rúnaismeret, de igazából tényleg kb. egy szinten vannak már az órák. Leginkább egyébként azokat az órákat szeretem, ahol keveredik a mugli ismeret a varázsvilágbelivel, függetlenül tehát attól, hogy épp melyik tárgyról van szó.

Ha a varázsvilágban élnél, mi lenne a foglalkozásod és miért pont arra esne a választásod?

Talán a roxforti tanárt mondanám, mivel az közel áll hozzám. Szeretném átadni a tudásomat a jövő generációjának, és élvezem a gyerekekkel együtt töltött minőségi időt. Személyiségre amúgy Lupinhoz vagy Bimba professzorhoz hasonló szeretnék lenni, vagyis olyan tanár, akire számíthatnak a diákok. McGalagony professzor karakán határozottsága viszont szerintem hiányozna belőlem.

Ha találkozhatnál a Harry Potter univerzum valamelyik szereplőjével, ki lenne az? És miért?

MINDENKI!! Komolyan, még az olyan karakterek, mint Friccs, vagy Umbridge, akiket a legtöbb olvasó nem kedvel, is érdekelne! Ha lehetne, bejárnám az egész HP-verzumot, és a lehető legtöbb karakterrel találkoznék! Nyilván van pár olyan, akik az élen lennének (Piton, Weasley házaspár és az ikrek), de tényleg végig mennék mindenkin. :D

Mi lenne az, amit kipróbálnál a HP univerzumban? (pl. kaja, ital, látványosság)

Mondanám, hogy minden, de nem lenne igaz. Azkabanba nem mennék be (bár távolról azért megnézném), ahogy vajsört se innék (kóstoltam a mugli boltokban kaphatót, és egy korty után öntöttem ki az egészet, mert nekem túl gejl volt). Az üzleteket, bankot, iskolát bejárnám alaposan, ahogy megnéznék egy Kviddics Világkupa döntőt is. Ételekből is minden olyat, aminek az alapanyagait a mugli életben is megeszek, megkóstolnék.

Melyik házba tartozol? És miért gondolod, hogy oda való vagy?

Gráciában a Solarisba osztott be a Süveg, míg a HP Süvege a Hugrabugba tenne (sírt is a lelkem, hogy nem mehetek a kedvenc profom házába…). Azt hiszem, hogy a barátságosság, a kapcsolatok fontossága miatt illek leginkább ebbe a házba. Fontos számomra a nyugalom, békesség, vitákat is hacsak lehet szeretem higgadtan megoldani.

A mugli világbeli életedről is mesélnél nekünk valamit?

Júliának hívnak a mugli életben is, és idén már a 26. életévemet fogom betölteni. Jelenleg kicsit bonyolult a mugli életem, tanárnak tanulok az egyetemen, dehogy mit hoz a jövő arról nem tudok nyilatkozni. Az olvasás az egyik legnagyobb hobbim (ki gondolta volna a könyvajánló rovat írójáról?:D), a HP mellett van pár másik fandom is, aminek a nagy rajongója vagyok. Ha mondhatom, akkor még nagyobb szerelem Tolkien művei, imádom az írásait, és azt a világot, amit felépített. A belső énem elfogadta azt is történelem előtti műnek (ami volt az író eredeti szándéka), így én magamban egy helyen kezelem ezt az ókori mitológiákkal. Emellett egyre inkább kedvelem a sorozatokat is, mostanában a törökökre vagyok ráállva (adjatok nekik egy esélyt, vannak jók is!!!). Szeretek kirakósozni, bár még elég kezdőnek érzem magam, mivel épp a második 1000 db-osommal szenvedek. 


Nemrég találtam rá újra a kötésre, aminél szintén kezdőnek érzem magam, mivel csak az egyszerű sál alapú dolgok elkészítése megy még. Ha tehetném egyébként minden pénzemet egy-két (általam jobban kedvelt) cirkusznál költeném el, az is egy nagy szerelem. Hiszem, hogy van a mai napig létjogosultságuk, és lehet ott is jól tartani az állatokat, és nem szabad megismerés nélkül elítélni egy-egy társulatot sem!

Írta: Tekergő Hedvig, Solaris

 

0 comments:

Megjegyzés küldése