Pages

2023. június 9., péntek

Az Örökség folytatódik!

 Kedves Olvasóim!

Folytatnám a Hogwarts Legacy bemutatását nektek a karakterem klubhelyiségével, a menü és a térkép szemléltetésével és még néhány hasznos és érdekes információ ismertetésével.

A cikk SPOILER-t tartalmaz a játék menetre, szereplőkre vonatkozóan, mindenki saját felelősségére olvassa tovább.

Legutóbb ott fejeztük be, hogy sikeresen, bár késve, megérkeztünk a Roxfortba a Beosztási ceremóniára. Miután helyet foglaltunk tanuló társainkkal szemben és a fejünkre helyezték a Teszlek Süveget, néhány kérdés után a játék kiválasztja a megfelelő házat számunkra. Ha össze kapcsolódtunk a Wizarding World profilunkkal akkor a kérdések kimaradnak, és egy rövid beszélgetés zajlik a karakterünk és a Süveg közt. Végül, ha nem vagyunk megelégedve a döntéssel akkor választhatunk másik házat.

Beosztásunk után az igazgató, Phineas Nigellus Black (aki amúgy eléggé unszimpatikus karakter lett) néhány szót szól a diákokhoz, a legfontosabb híre a kviddics mérkőzések eltörlése a tanévből. Mindezt annyival magyarázza, hogy a tavalyi tanévben túl sok szerencsétlen baleset történt. (De nem bánkódunk, mert már kiderült, hogy kapunk egy különálló kviddics játékot!) Ezután megismerkedünk Matilda Weasley professzorasszonnyal, aki mérhetetlenül türelmes, segítőkész és kedves, de mégis tekintélyt parancsoló. Ő kísér el minket házunk klubhelyiségébe, én Hugrabugos vagyok, így az alagsorba mentünk, ahol a megfelelő hordóra ritmusban le kellett kopogni, hogy „ Hel-ga Huff-le-puff”. Ha sikeresen vettük az akadályt, akkor egy hatalmas, míves hordóban felfedezhetjük a bejáratot a klubhelyiségbe, ha elrontanánk, akkor a hordók ecettel locsolnak le minket, de ilyen a játékban nem történhet.

A klubhelyiséget csak másnap reggel fedezhetjük fel, és tényleg a legjobb szó rá a Hobbit-lak. Tégla falak, kör alakú tölgyfa ajtók, gyertya csillárok és faragott korlátok. Két emeletes, a felső szinten a lányok hálókörletei vannak, ahova fiúk nem tudnak felmenni mert a lépcső csúszdává válik. A sárga és barna színek dominálnak, kontrasztnak a sötétebb zöld növények ízlésesen vannak elhelyezve. Tágas, meleg, természetes és csodálatos. Itt már interakcióba léphetünk dolgokkal, például sütiket, gyümölcsöket ehetünk, teázhatunk, földgömböt forgathatunk a pálcánkkal, cicát simizhetünk.

Itt beszélgetnünk kell néhány háztársunkkal és utána Weasley professzor átadja nekünk a Field Guide-unkat. Ez a könyv lesz a „menünk” a játékban, itt található a térkép, küldetés, bagolyposta, felszerelések (öltözetek, pálca, seprű, repülőlény beállítások), gyűjtemények (apróbb felvehető érdekességek), „talents” (itt fejleszthetjük a varázsigéket, bűbájokat, bájitalokat, nővényeket és átkokat) és az „inventory” ( raktárunk) és persze az általános beállítások. Egyszerű és átlátható menüt kapott szerencsére a játék, könnyen el lehet benne igazodni.

A térkép ellenben kicsit kacifántos és az elején elég bosszantó: van egy világ térkép, egy Roxmorts térkép és egy Roxfort térkép is. Egyszerre csak egyet tudunk nézni, ez még elmegy, viszont a Roxfort térképen maga a kastély és birtoka 3D-s makettjét láthatjuk. Az épület területekre van osztva, amiket ugye ismerünk (pl.: Nyugati szárny, Alagsor, Griffendél-torony stb.). 

Ezek zászlóval vannak jelölve, és ezeken belül még vannak a tantermek, egyéb helyiségek. Minden tanterem és létfontosságú lépcső vagy folyosó közelében van egy gyors utazási pont: kis lángokkal vannak jelölve, könnyen lehet eljutni A-ból B-be annak, aki mondjuk nem szeret kutyagolni. Nekem kicsit zavaró volt, hogy a kastélyt össze-vissza kell forgatni, hogy megkapjuk a kívánt részt, majd azon belül a megfelelő gyors utazási pontot, de persze hozzá lehet szokni.

A játék első pár órájában ismerkedünk a Roxforttal és néhány tanár is a segítségünkre lesz, mivel ugye ötödévesként kezdünk és fel kell zárkóznunk a többiekhez. Alap bűbájokat tanulunk, melyek gyorsan a segítségünkre lesznek (accio, reparo, levioso, incendio). Ezek ismeretében már a kastély falain belül elhelyezett feladványokat, puzzle-öket is megtudjuk oldani. Lépten-nyomon belebotlunk egybe úgyhogy nem unatkozunk. 

Kellemes, ötletes és látványos fejtörőkkel készültek a fejlesztők és minden megoldott rejtvény után növekedik az xp-nk (tapasztalati pont, ezzel fejlődik a karakterünk), és galleont vagy  felszereléseket kapunk melyekkel a támadásunkat és védekezésünket fejleszthetjük. Ugyanezek a jutalmak járnak minden sikeres küldetés után is. 

A felszerelések ruhadarabok lehetnek (fejre-, arcra való, sál, köpeny/talár, kesztyű, ruha és a pálcánkra markolat.). Kedvünkre öltöztethetjük a karakterünket, de vannak olyan darabok, amik nagyon nevetségesek, de kellenek mert sok pontot adnak, akkor láthatatlanba be tudjuk tenni. Ilyenkor rajta vannak a karakterünkön, de nem látszanak, hasznos, ha nem akarunk bohócként kinézni. 

Már a játék elején részt veszünk gyógynövény és bájitaltan órán, amíg nincs meg a szükségszobája addig a tantermekben ültethetünk növényeket és főzhetünk bájitalokat. Szerintem ez az egyik leghasznosabb és legjobb dolog a játékban. Ahhoz, hogy főzeteket készítsünk, előtte meg kell termesztenünk a hozzávalókat. A növényekhez a magokat meg kell venni Roxmortsban, de csak egyszer, utána akárhányszor fel lehet használni és növényeket még a kinti útjaink során is találhatunk. Viszont van néhány olyan összetevő, amit nem tudunk termeszteni, mint például a Horklump juice-t (lásd a képen), de sokat lehet találni belőle.

Remélem továbbra is érdekesnek tartjátok a játék bemutatót, ha esetleg időtök is úgy engedi, youtube-on ajánlom Nessaj végigjátszását. Ő is nagy Harry Potter rajongó és hatalmas lelkesedéssel veti bele magát ebbe a csodálatos világba.

Írta: Samantha Krüger/Solaris

Képek: Lily Pat/Samantha Krüger    

0 comments:

Megjegyzés küldése