Pages

2022. október 19., szerda

Harry almás pitéje

 Kedves Boszi olvasók!

Az idei évben egy fantasztikus könyvet választottam és abból fogok nektek hozni pár receptet. A könyv pedig nem más, mint a Főzőiskola Potter rajongóknak. Ez egy nagyon fantasztikus szakácskönyv, aki teheti lapozza át vagy szerezze be, de pár receptet most itt is kipróbálhattok.

Hozzávalók:

A tésztához:

400 g búzaliszt (én fehér tönkölyliszttel készítettem)

2 ek. cukor

½ tk. só

150 g hideg vaj (én margarint használtam )

1 ek. fehérborecet

1 tojássárgája

2 ek. tej

170 ml jéghideg víz


A töltelékhez:

1,2 kg alma

2 ek. citromlé

125 g szeder (én ezt most kihagytam, mert nem kaptam a boltban )

100 g cukor

¼ tk. só

1 tk. őrölt fahéj (mivel mi jó fahájasan szeretjük, így ebből duplát tettem bele )

1 ek. vaníliapuding-por

2 ek. liszt


Ezenkívül szükségünk lesz még:

liszt a gyúráshoz

vaj vagy margarin a forma kikenéséhez

torta- vagy piteforma ( 26 cm )

kör alakú sütiszaggató


Elkészítés:

Minden alapanyagot készítsünk elő, amelyeket gondosan egy mérleg segítségével mérjünk ki.


A töltelékhez hámozzuk meg az almát, majd távolítsuk el a magházat. Ezután negyedeljük az almát és keresztben 6 mm vastag darabokra vágjuk fel. Locsoljuk le a citromlével. Ezután a szedret mossuk meg és csepegtessük le, majd adjuk az almához ( nálam ez a lépés most kimaradt). Egy tálban keverjük össze a cukrot, sót, pudingport, fahéjat és lisztet, majd keverjük bele a gyümölcsöket.

A tésztához keverjük össze a lisztet, a cukrot és a sót. Daraboljuk fel a vajat és morzsoljuk a liszthez. Keverjük össze a vizet az ecettel, majd adjuk a tésztához. Kenjük ki a formát vajjal.


Tegyünk félre a tésztából egy keveset, a többit osszuk ketté. Az egyik felét kicsit lisztezett lapon nyújtsuk ki és tegyük a forma aljába, majd pár helyen villával szurkáljuk meg. Öntsük rá az almás keveréket és egyenletesen oszlassuk el. Nyújtsuk ki a tészta másik felét is és tegyük rá az almás rétegre. A félretett tésztából készítsünk egy szemüveget és egy villámot, majd tegyük rá a tésztára.

Tegyük félre a tésztát kicsit hűvös helyre, addig a sütőt 220 fokra melegítsük elő. Keverjük össze a tojássárgáját a tejjel és ezzel kenjük le a pite tetejét.


220 fokon süssük alsó-felső sütésen 15 percig. Majd vegyük le a hőfokot 180 fokra és süssük további 40 percig.


Jó étvágyat!


Írta: Jane Black, Caminus

(Ez a recept megtalálható a Tanja Dusy: Főzőiskola Potter rajongóknak című könyvben).

0 comments:

Megjegyzés küldése