Pages

2021. január 25., hétfő

Egyszerű vajsör


Tisztelt Olvasók! 

Az új évben elsőként egy hirtelen jött vajsör recepttel készültem nektek. Hirtelen jött, mert csak gyorsan felcsaptam a Unkle Google-t (Ben helyett), és rövid keresgélés után találtam is egy megfelelőt. Aki esetleg régebb óta Potter-rajongó, mondhat neki a www.lumos.hu oldal neve valamit. Az eredeti oldal azóta tudomásom szerint megszűnt, viszont pár ott talált (és bevált) receptre még emlékszem kicsit. Ez a vajsör recept az, ami legjobban hasonlít arra, és ami nekem a legjobban ízlik. 

Ha jól láttam, az újság még nem közölt ilyen receptet, ezért remélem örömmel fogadjátok és sokan el is készítitek. Vágjunk is bele!






Szerencsére nem kellenek bonyolult dolgok egy adag vajsörhöz:
  • 2,5 dl tej
  • 50 gr vaj felkockázva
  • 1 csomag vaníliás cukor 
  • 4 teáskanál cukor (helyettesíthető eritrittel, vagy bármilyen főzéshez használható por alapú cukorhelyettesítővel)
  • 1 teáskanál tojáslikőr (helyettesíthető habtejszínnel)
  • Pici víz
  • Ízlés szerint hozzá lehet még adni fahéjat, gyömbért, tejszínhabot, mézeskalács fűszerkeveréket, de önmagában is nagyon finom.




Elkészítés: 
Válasszunk egy akkora lábast, amiben kényelmesen belefér a kívánt mennyiség. Én egy kisebbet választottam, mert csak egy adagot csináltam. 
Tegyük bele a cukrokat és a pici vízzel (csak annyi kell bele, hogy kissé nedves és könnyebben keverhető legyen a cukor) elkezdjük melegíteni. Először nyugodtan mehet magasabb lángon, amikor elkezd barnulni, akkor viszont húzzuk lejjebb, alacsony lángra, hogy ne égjen meg. Én nem hagytam, hogy túl barna legyen, mert féltem, hogy megég, de akár egész sötétre is lehet pirítani a cukrot, ízlés kérdése. Sűrűn kevergetés mellett adjuk hozzá a felkockázott vajat, majd amikor már olvadni kezd, a tojáslikőrt is. Ha a hűtőből vettük ki, akkor óvatosan bánjunk vele, mert fröcskölni fog. (Ez érvényes a tejre is.) Amikor már nagy buborékozik az egész, lassan csorgatva adjuk hozzá a tejes, és folyamatosan keverjük. Miután ez megvan, hozzá adhatjuk a fűszereket. 
Közepes lángon még pár percig forraljuk. Miután kicsit lehűlt (nem kell kihűteni, csak ne legyen tűzforró) szűrjük le egy bögrébe. Tetejére tehetünk tejszínhabot is. 


Írta: Nadia Moor, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése