Pages

2019. július 30., kedd

Mosolygós burgonya

Kedves Olvasók!

Egy olyan receptet hoztam, ami szintén könnyen elkészíthető, és nagyon finom :)
Ez a mosolygós burgonya akár magában egy kis mártogatóssal, akár leves mellé, mindenhogyan finom. A receptben leírt hozzávalókkal gluténmentesen is készíthető.

Hozzávalók:
- 300 gr burgonya (pucolva, felkockázva volt ennyi)
- 3 csapott ek gluténmentes rizsliszt vagy sima búzaliszt a nem lisztérzékenynek
- 3 csapott ek gluténmentes zsemlemorzsa vagy normál morzsa
- 1 csapott ek só
- 1 tk  őrölt bors
- 1 db M-es méretű tojás

Sütéshez:

-kókuszzsír vagy olaj



A burgonyát megpucoltam, felkockáztam majd enyhén sós vízben kb. 10 perc alatt puhára főztem. 
Leszűrtem, egy tálba tettem,majd villával összetörtem. 
Hozzáadtam a lisztet, a zsemlemorzsát, sót és az őrölt borsot.
Az egészet összekevertem majd beleütöttem a tojást is. 
Ismét összekevertem majd kézzel összegyúrtam és gombóccá formáztam.
Az asztalra sütőpapírt terítettem, megszórtam rizsliszttel, rátettem a tészát, a tetejét is megszórtam.
Majd befedtem egy másik sütőpapírral és így nyújtottam ki, kb. fél centi vastagra.
Pogácsaszaggatóval kiszaggattam.
A korongokat egy sütőpapírra rakosgattam,és egy evőkanál segítségével szájat rajzoltam nekik.
Majd szívószállal pedig a szemeket alakítottam ki.
Egy kisebb serpenyőben kókuszzsírt melegítetem, és pár perc alatt megsültek a mosolygós krumplik. 
Érdemes kiszaggatni és megformázni a teljes adagot és utána nekiállni sütni, mert nagyon gyorsan sülnek...

Miután elkészültek, szép aranybarna színük lett, egy szűrőlapáttal vettem ki őket és papírtörlőre rakosgattam.

Írta: Hajnal Lavender. Solaris

0 comments:

Megjegyzés küldése