Pages

2024. január 12., péntek

Pókos könyvajánló

Sziasztok!

Idén is én fogom vinni a könyvajánló rovatot, azonban ezúttal kicsit változtatok a megszokotton. Ezentúl különböző booktag-eket fogok hozni nektek, ezek alapján fogok ajánlani könyveket, könyvsorozatokat.

Az első cikkemben különböző pókfajták mentén hoztam könyveket. Azért erre a témára esett a választásom, mert Harry Potter világában kisebb hangsúlyt kap ez a lény. 

1. Torzpókfélék: Nevezz meg egy olyan könyv(ek)et, ami(k)ben szerepel egy nem túl megnyerő külsejű, de abszolút szerethető karakter!

Harry Potterben Hagrid karaktere ilyen. Már a Rowling-féle leírás sem volt túl megnyerő, viszont hatalmas szíve és jelleme az egyik legszerethetőbbé tette nekem.

2. Csapóajtós pókfélék: Hagytál-e már félbe könyvet? Ha igen, melyiket és miért?

Sajnos sokat. Volt mikor idő hiány miatt, volt mikor rájöttem, hogy a történet nem az én világom, vagy egyszerűen csak rossz időszakomban kezdtem el olvasni,

3. Madárpókfélék: Nevezz meg egy könyvet, amit utazás közben olvastál!

Tolkien! Általában tömegközlekedésen a Gyűrűk ura, Hobbit, Szilmarilok trióból az egyik van nálam.

4. Lámpaernyős pókfélék: Nevezz meg egy olyan könyvet, amit éjszakába nyúlóan olvastál!

Mostanában éjjelente inkább sorozatot nézek, ha van időm, így nem tudok mostanit mondani. Viszont régen, gyerekként Szabó Magda: Tündér Lala könyvét éjszakába nyúlóan olvastam. Azt hiszem az is volt az első ilyen. Ez egy tündéres mese, amiben van szerelem, sőt még jogar lopás is.



5. Fojtópókfélék: Volt olyan könyv, amit fojtogatónak éreztél? Melyik ez?

Ami, egy: Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődése. Sok ember szereti, azonban számomra nem volt más csak kínszenvedés olvasni. A főszereplő, Raszkolnyikov lelkivilágát, lelki szenvedését lehet végig követni, amit egy bűn elkövetéséve vált ki belőle.

6. Ugrópókfélék: Volt valaha olyan könyv/sorozat, ami annyira magával ragadott, hogy fanartot/fanfictiont/stb. készítettél hozzá? Ha igen, mit csináltál és melyik alkotáshoz?

Harry Potter-hez írtam fanartot AO3-on (JuliaBarrow).

Fanartot nem csináltam semmihez, nem tudok olyan jól rajzolni.

7. Zugpókfélék: Szoktál olvasás közben nassolni? Ha igen, mit?

Nem igaz. Ritkán ropit vagy valami sósat. Nem akarom összemaszatolni a könyvem.

8. Hamvaspókfélék: Melyik könyve(ke)t jelölnéd ki szívesen kötelező olvasmánynak, vagy írnád fel az iskolai ajánlott olvasmányok listájára és miért?

Rengeteg ilyen könyvet ismerek. Agatha Christie-től mindenkinek kéne szerintem olvasnia valamit, Harry Pottert és Gyűrűk urát még általános iskolásoknak ajánlanám. Exupéry: A hadirepülő című művét pedig jelenkori történelemnél tenném kötelezővé, ezáltal ugyanis megismerhetnék a diákok egy hadi repülős gondolatait, félelmeit, és ezt a „világot”. A sort azonban még folytathatnám...

9. Farkaspókfélék: Volt valaha olyan könyv, amit sokáig „vadásztál”, vagy nehezen jutottál hozzá? Ha nem, akkor melyik könyv megjelenését vártad tűkön ülve?

Agatha Christie köteteit vadászom, mivel csak Európás kiadásban szeretném összegyűjteni. Emellett Simon Sebag Montefiore: A Romanovok könyvére vagyok nagyon büszke, hogy meg tudtam szerezni, mivel ezt is sokáig kutattam. Ez egy történelmi könyv, ami a Romanov cárok életét, uralkodását mutatja be. 


10. Karolópókfélék: Melyik, számodra még ismeretlen szerző(k)től szeretnél még mindenképpen olvasni?

Rengeteg olyan könyv van a várólistámon, amelyiknek a szerzőjétől még nem olvastam, így nem tudok egyet mondani.


Írta: Júlia Snape, Solaris

0 comments:

Megjegyzés küldése