Pages

2021. május 4., kedd

Mindent bele finoman

Tisztelt Olvasók!


Ma egy kicsit környezettudatosabb recepttel készültem. Ez igazából egy maradékmentő recept, az ember kedve szerint módosíthatja, tehet bele azt, ami tetszik neki.

Mivel a megszokott módon nincsenek hozzávalók, így egy kicsit részletesebb leírással készültem. Amiket én használtam: cukkini, hagyma, paradicsom, paradicsompüré, gomba, rizs, és minimális mennyiségű tejszín. Miért is maradékmentő ez a recept? Azért, mert bármilyen zöldség, bármilyen körettel használható, illetve hús is mehet bele. A kiegészítési lehetőségek határtalanok: csináltam már tonhallal, csirkemellel, tésztával, bulgurral, lecsós alappal…





A módosításoknak csak a fantázia és a hűtő tartalma szab határt. A legutóbbi grillezésből maradt egy pár kisebb szem cukkini. Őket megtisztítottam, felkockáztam, majd olívaolajon elkezdtem pirítani. Mindig a leghosszabb időt igénylő zöldséggel szoktam kezdeni, de ha valaki ropogósan szereti, akkor kicsit később is hozzá lehet adni. Amikor már kis levet eresztett a cukkini, hozzáadtam a gombát, majd fedő alatt pároltam őket. Amikor „elfőtték” a kiengedett lét, akkor adtam hozzá az apróra vágott hagymát, és hagytam, hogy együtt barnuljanak. Ezt követően hozzáadtam fél fej (ennyi volt a hűtőbe) apróra vágott paradicsomot is. Pár perc után ráöntöttem a paradicsompüré maradékot, amivel kellemesen szaftos lett. Hogy krémesebb legyen, egy kis tejszínt adtam hozzá. A rizst átmelegítettem kicsit, majd azt is hozzákevertem, így lett kész az új életre kelt étel. Közben sóztam, borsoztam, majd tálaláskor reszelt sajttal megszórtam.



Remélem tetszett ez a rövid és gyors recept, jó étvágyat hozzá, ha kipróbáljátok!

Írta: Nadia Moor, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése