Pages

2022. december 13., kedd

Interjú Ercon Black professzorral

Ercon Black professzor 2016 óta tagja a Grácia közösségének. A süveg a Solarisba sorolta, miután tanársegédként legendás lények gondozását tanított, ő lett a Grácia McGalagonya, ugyanis átvátoztatástant oktat Liza McDevon professzor nyugalmazása óta. Karaktere nagyon szereti a legendás lényeket is, Merlin, az üregi bagoly hű társa már hosszú évek óta. Gráciás pályafutása elején esetlen diák volt, aki gyakran megtalálta a becsapós lépcsőfokokat, és legurult a lépcsőn, felrobbantotta a bájitaltan házit, de ezt sikerült kinőnie.

Lux Hanna mugliként angol és olasz fordítónak tanul, Budapesten él, kedvenc bútordarabja a hatalmas könyvespolca, amelyről nap mint nap szemezget.

Kitana: Először is köszönöm, hogy elfogadtad a felkérésemet. Hogy kerültél kapcsolatba a Harry Potter világával?

Ercon: Általános iskolás koromban anyukám olvasta fel nekem és öcsémnek az első részt esti mese gyanánt, mert ő is nagyon szerette. A további hat kötetet már magam olvastam el kevesebb, mint egy hónap alatt. Körülbelül tíz-tizenegy éves lehetettem akkor. Azonnal magával ragadott.

Kitana: Ez igazán nem semmi ennyi idősen! Ezután mennyi idővel később és hogyan kerültél kapcsolatba a Gráciával?

Ercon: Nem közvetlen az olvasás után, hanem jóval később láttam meg a facebook hirdetést. Nagyon szeretek olvasni és írni is, és így nagyon megtetszett a szerepjátékos aspektusa is. Ki akartam próbálni, hogy milyen érzés más karakter bőrébe bújni.

Kitana: Akkor ezek szerint az írás sem áll tőled messze. Miket szoktál írni?

Ercon: Amikor van időm, szívesen írok, habár a törekvéseim ellenére az időhiány miatt mostanában kevés a motivációm. Inkább komolyabb hangvételű, drámai-lélektani műveket írok, de a romantikus vonalat sem szoktam teljesen mellőzni a történeteimből.

Kitana: Mennyire más diáknak és tanárnak lenni a Gráciában?

Ercon: Sajnos tanárként kevésbé vagyok aktív. Nyilván szerepet játszik ebben, hogy a mugli életem is átalakult azóta. Diákként rengeteget szerepjátékoztam, több ezek közül olvasható még a fórumon is. Az egyik kedvencemet sokszor visszaolvastam már. A történet szerint Vanessa A. Pellax professzor varázsgömböket hagyott szét a Roxfort Expresszen, amik furcsa dolgokat tettek azzal, aki hozzájuk ért. Én vámpírrá változtam. Mikio pedig gyíkemberré. A raktárban pedig egy nagy harcjelenettel zárult a történet.

Kitana: Akkor ezt a történetet szívből ajánljuk a kedves olvasóknak is!

Ercon: Igen, mindenképp!

Kitana: Igazán jól hangzik, én biztosan elolvasom. Van-e más fandom, ami megfogott, a Harry Potter világán kívül?

Ercon: Mivel sokat olvasok, sok fandomot érzek magamhoz közel. A teljesség igénye nélkül Percy Jackson és a Csontváros világa is megfogott, de nem is tudnám mindet felsorolni, ahogy itt végignézek a könyvespolcomon.

Kitana: Mi a kedvenc könyved?

Ercon: Mivel tényleg sok műfajban olvasok, és nehéz egy drámai művet egy könnyedebbel összehasonlítani, ezért általában a Kis herceget szoktam kedvenc könyvemként megjelölni, mert elképesztően sokat tud adni nekem minden egyes újraolvasásnál.

Kitana: Ha csak egy varázstárgyat választhatnál a varázsvilágból, mi lenne az?

Ercon: Szívesen elfogadnám Hermione táskáját, ki tudnám benne tölteni a teret, azt hiszem.

Kitana: Honnan ered az Ercon név? Még nem hallottam sehol.

Ercon: Egy időben nagyon szerettem neveket kitalálni, ezt is én találtam ki.

Kitana: Mesélnél kicsit a mugli életedről is?

Ercon: Tanulok, fordítok az időm nagy részében, de nemsokára fél évre Olaszországba megyek Erasmussal. Nagyon hangulatos helyre megyünk, már várom!

Kitana: Marad-e időd hobbira?

Ercon: Az olvasás mellett szeretek rajzolni, ami szintén ihlethez kötött nálam. Ha van, ami megfog, akkor szívesen alkotok.

Kitana: Melyik ház tulajdonságai illenek rád a legjobban?

Ercon: A Gráciás házak közül kezdetben a Caminus tulajdonságait is felleltem magamban, de a Solaris közösségében fantasztikusan érzem magam, így nagyon örülök, hogy ide kerültem. A klasszikus házak közül pedig egyértelműen griffendélesnek érzem magam.

Kitana: Ki a kedvenc szereplőd?

Ercon: Kezdettől fogva a szívem csücskei a Weasley ikrek, mivel különleges és vicces karakterek, akiknek ugyan mindig van vaj a fülük mögött, de mindig segítőkészek, és lehet rájuk számítani. A női karakterek közül pedig McGalagony professzor fogott meg.

Kitana: Van-e olyan szereplő, akit mindenki szeret, de te nem?

Ercon: Dumbledore indítékait ugyan értem, de nem tudtam kedvelni mégsem soha.

Kitana: Van-e olyan szereplő, akit szerinted méltatlanul mellőznek?

Ercon: Ronnal kapcsolatban érzem, hogy sokan nem kedvelik, és sosem értettem, hogy miért. Ron erényeit sokan nem látják vagy félreértik, persze ő is csinál néha hülyeségeket, de mindenki más is.

Kitana: Ha ellátogathatnál egy fantázia világba vagy más történelmi korba, akkor melyik lenne az?

A Roxfortba bármikor elmennék, vagy bármely olyan fantáziavilágba, ahol érdekes lények, például sárkányok vagy unikornisok élnek. Hatalmas Shakespeare rajongóként az ő korát is nagyon szívesen megismerném, hogy milyen volt valójában.

Kitana: Milyen legendás lényt gondoznál szívesen? Mugli életedben van-e háziállatod?

Ercon: Egy törpegolymókkal nem lehet mellélőni, azok valami imádnivalóak, szívesen elfogadnék egyet. Mugliként nincs állatom.

Kitana: Mi az, amit neked nyújtott a Grácia és van-e esetleg valami, amit te szeretnél megosztani magadról az olvasókkal?

Ercon: Az biztos, hogy nem számítottam rá, hogy egy ilyen összetartó közösség tagja leszek. Az első találkozón, ahova elmentem csupa tanár volt, egy-két diákkal, de már akkor láttam, hogy ez egy olyan közösség, amit meg kell tartanom.

Kitana: Köszönöm szépen, hogy a rendelkezésünkre álltál!

Ercon: Én köszönöm!


Írta: Stramarius Kitana, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése