Pages

2017. szeptember 22., péntek

Loky naplója



Háttér: 1365-öt írunk, az Alkímia virágzásának korszaka, még jóval a boszorkányüldözések kezdete előtt. Varázslók és boszorkányok csupán egy kis tucatja műveli ezt a mesterséget, amelynek célja, hogy megalkossa a Bölcsek Kövét. A mágikus erejű tárgyat, amely halhatatlanságot ad készítőjének. Ebbe a korszakba születik bele Loky, az utcagyerek, aki napról napra a túlélésért küzd, egészen addig, amíg nem találkozik egy Nicolas Flammel nevű emberrel, aki befogadja őt. Flammel tanítványaként Loky előtt feltárul az alkímia csodálatos világa és minél több időt tölt ott, annál világosabbá válik számára, hogy ki is ő valójában és honnan származik.

A könyvről: Ki ne ismerné, ezt a sokunk által olvasott klasszikust? Kissé már félve vallom be, hogy én pár hete olvastam először. Eléggé ódzkodtam ettől a könyvtől, mert számomra nagyon klisé gyanús volt. Én nem tartoztam azok közé a varázslógyerekek közé, akik ennek a könyvnek a segítségével tanultak meg olvasni, így a nosztalgiafaktor egyáltalán nem ködösítette el az ítélőképességem a történet olvasásakor. Számomra a történet kissé gyermeteg volt, nem túl komplex karakterekkel. Ez nem tudom mennyire róható fel neki, mivel inkább a fiatalabb korosztálynak íródott, de én ezt az indokot sohasem tudom mentségkén használni arra, ha egy könyv túl egyszerű. Egy komplex könyv ugyanúgy nyújthat jó szórakozást. A legfőbb probléma ezzel a könyvvel kapcsolatban, hogy rendkívül klisés. Ugyan ez volt az első könyv a műfajában és formabontó naplóhoz hasonlatos narrációjával valami újat mutatott, de számomra a narráció újdonsága nem elég egy jó könyvhöz. Bár az, hogy Loky naplóján keresztül figyelhetjük a történéseket, azt hogyan tanul bele a mesterségbe, hogyan jön rá, hogy tulajdonképpen ki is ő, érdekes, de számomra nem elég egy jó könyvhöz.


Ajánlás:
Továbbra is így gondolom, hogy valószínűleg csak én vagyok ilyen, hogy a mainstream irodalmat nem tudom megemészteni, mert ennek a könyvnek hatalmas rajongó tábora van, így bárkinek szívesen tudom ajánlani, aki egy kicsit is szeret olvasni, mert biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül mindenki szereti.

Írt: Lilith Torn, Arcanus



0 comments:

Megjegyzés küldése