Pages

2023. augusztus 10., csütörtök

Rossz az, aki rosszra gondol

Kedves Olvasóim!

Elérkeztünk az idei tanév végéhez, ami azt is jelenti, hogy ez az idei utolsó cikkem. Megtisztelő volt, hogy újfent írhattam nektek és remélem sokatok örömét lelte benne!

A mostani cikkben a vizsgákra és RBF-ekre való tekintettel,  egy laza, mocskos és vicces játékot hoztam nektek a „Wtf?”-ot. 


Először is megjegyzendő, hogy 18 karikás a játék, ellenben nagyon humoros és néha zavarba ejtő. Baráti összeröffenésekhez ajánlott. Én személy szerint nagyon szeretem, mert minden alkalommal könnyünk csordultáig kacagunk. A játékosok száma 3+.

A játék célja:

Összeszedni a legtöbb kártyát! A kártyákon szereplő kérdésekre megfelelő válaszokat adni, elhappolni mások jutalomkártyáját és kihívni a Válaszadót, ha szerintünk nem megfelelő válasz adott a kérdésére. 

A kérdések első ránézésre sokszor megtévesztően egyszerűek, máskor pedig a válasz kigondolása, lehet, hogy több időbe kerül. Pedig ebben a játékban az idő a legfontosabb. Ha egy kérdésre nem tudjuk a választ vagy csak nem merjük kimondani, akkor dobunk a kockával, de jobban járunk, ha inkább pókerarccal improvizálunk valamit. 

Gyors észjárásra, mocskos szájra és még mocskosabb elmére lesz szükségünk ahhoz, hogy nyerjünk a játékban, ahol akár minden válasz jó lehet. 



Játékmenet:

A játék hossza 30 perc, de lehet hosszabb is, ha úgy döntünk. A legmocskosabb fantáziájú játékos lesz az első Kérdező, és a tőle balra ülő az első Válaszadó. 

A Válaszadó először dob a kockával, és a Kérdező a számnak megfelelő kérdéseket fogja feltenni a forduló alatt. A homokóra megfordításával már olvassa is a kérdéseket, a Válaszadó a köre alatt a lehető legtöbb kérdésre megpróbál válaszolni. A megoldások nincsenek feltüntetve, minden válasz alapvetően helyes. Ha valaki viszont mégis úgy gondolja, hogy a válasz helytelen, jelezheti kihívási szándékát. Vannak kérdések, amikre nem tudjuk a választ, de érdemes blöffölni, mert ha más sem tudja, akkor ugyanúgy megkapjuk érte a jutalmat. 

A helyes válaszokért a Válaszadó megkapja a kártyákat, de ha valaki kihívást kiáltott , akkor nála landol a kártya „várakozó állásba”, ekkor még nem tudni, hogy kihez fog kerülni. A kihívásokat a homokóra lejárta után lehet lebonyolítani. 

Ha van olyan kérdés, amire nem tudunk válaszolni vagy nem akarunk, akkor dobunk a kockával. Ha a dobott érték megegyezik a kérdés számával, akkor a kártya a miénk. Ha nem, akkor a kártyát átadjuk egy általunk választott játékosnak. 


Kihívás:

Bármelyik játékos, még a Kérdező is kihívhatja a Válaszadót, ha úgy érzi, hogy a válasz rossz volt. Miután véget ért a Válaszadó köre, a Kihívó köteles elmagyarázni, hogy miért gondolja úgy, hogy a válasz helytelen volt. Ha nincs rendes, megfelelő érve, akkor a Kihívó elvesztette a kihívást és a Válaszadóé a kártya és még egyet elvehet tőle. Ha viszont helyes az érve, akkor nem csak ezt a kártyát szerezte meg, hanem még a Válaszadótól is ellophat egyet. 

Ha a kihívás győztesének nincs lehetősége jutalomkártyát lopni, mert elfogyott az ellenfelének, akkor a játékdobozból pótolhatja. Ha a Kihívó és a Válaszadó nem jut dűlőre, hogy melyiküknek van igaza, akkor a többiek szavazással döntenek és az ítéletet mind két félnek tiszteletben kell tartania. Ha a szavazás döntetlen, akkor nincs győztes,  a kártya vissza kerül a dobozba. 

Az nyer, akinél a legtöbb kártya van! 


Köszönöm, hogy velem voltatok! 

Mindenkinek sok sikert kívánok a vizsgákhoz, de ne felejtsetek el szórakozni se! 😊 

Írta: Samantha Krüger, Solaris


0 comments:

Megjegyzés küldése