Pages

2022. július 4., hétfő

Harry Potter Book tag

 Tisztelt Olvasók! 

Sokat gondolkodtam, hogy hogyan zárjam le az idei könyves tages tematikát, és arra jutottam, hogy a legjobb egy Harry Potter tematikájú könyves tag lenne. Ma varázsigék mentén fogunk végigmenni a könyveken, remélem tetszeni fog nektek. Ahogy azt is remélem, hogy az eddigi cikkeim is tetszettek, köszönöm a visszajelzéseket, a megtekintéseket. Ez az utolsó cikkem ebben a rovatban, illetve az újságban is, köszönöm, hogy velem tartottatok az elmúlt öt tanév során a Mágikus konyha, a Rejtvény, illetve a Könyvajánló sorait olvasva! Remélem az utódom is vérbeli könyvmoly lesz, aki hasonló elhivatottsággal ajánl majd nektek könyveket, mint ahogy én tettem. Addig is, ha szeretnétek tőlem értékeléseket vagy ajánlásokat olvasni, a továbbiakban is megtaláltok a moly.hu tagjai között itt. Kövessetek bátran, ha ti is tagok vagytok. 

Aguamenti – Vízbűbáj: Egy könyv, ami megsiratott

Alapvetően nem vagyok az a sírós ember, elég kevés könyvnek és még kevesebb filmnek sikerült ezt elérnie nálam. Az utóbbi időben egy könyv érte ezt el, M. J. Arlidge: Ecc, pecc. Szigorúan 16+, műfaját tekintve pszichothriller kategóriájú könyv, szerepelt már a könyves tagben is. Borítóképet továbbra sem teszek ide. 

Alohomora – Nyitóvarázs: Egy sorozatindító kötet, ami beszippantott

Maggie Stiefvater: Shiver ​– Borzongás. Volt már szó róla többször is itt, nem is mondanék most sok dolgot róla. Szeretem, imádom, Sam a kedvenc farkasom valaha, a borító gyönyörű, és igen, csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. 

Anapneo – Légúttisztító varázslat: Egy alkotó, akinek könyvei mindig kirángatnak a válságból

Leiner Laura, egyértelműen. Szeretem a humorát, ami szinte mindig megnevettet. 

Arresto Momentum – Megállító bűbáj: Egy könyv, aminek hatására mindent félretettél, amíg be nem fejezted

Leiner Laura összes könyve ilyen. Általában egy nap egy éjszaka amíg kiolvasom az új megjelenéseket... :D 

Avada Kedavra – Gyilkos átok: Egy gyilkos könyv

Több ilyen is van sajnos, de egyet mindenképp ki szeretnék emelni. J. K. Rowling · John Tiffany · Jack Thorne: Harry ​Potter és az elátkozott gyermek. A baj vele az, hogy sokat vártam tőle, abszolút csalódás volt. Hiába, a korábbi részek elég magasra tették a lécet, bár én nem tartom a sorozat nyolcadik kötetének. Inkább emberiségellenes bűntettnek...




Confundo – Konfúziós bűbáj: Egy könyv, amit zavarba ejtőnek találtál

Zavarba ejtő, tabutémát döntögető könyvekből több is van. Most Cat Clarke: Entangled ​– Összekuszálva című könyvét választottam ide, ez volt az, amitől én a legjobban zavarban éreztem magam. Nem erotikus tartalmú, még csak nem is tartalmaz illetlen dolgot. Inkább zavarba ejtően ismerősek voltak a gondolatok és a megélések, és a végén a csavar... 

Crucio – Kínzó átok: Egy könyv, amit fájdalmas volt olvasni

Fájt. Nem kicsit, nagyon. Ráadásul az egész sorozaton végigszenvedtem magam... Nem csinálnám újra. Szeretem az ifjúsági irodalmat, az iskolás köteteket, de ez nekem nagyon szenvedés volt. Végig Szent Johanna Gimi érzésem volt, csak egy gyenge fanfiction formában. 


Diffindo – Metszőbűbáj: Egy könyv, amit bárcsak el tudnál különíteni a sorozattól


Ilyen könyv már kevesebb van, de ami először eszembe jut, az nem más, mint a Twilight sorozat második könyve, a New Moon. Számomra ez a sorozat legrosszabb része, Bella átmegy kb. idiótába, mint várható, a végére Edward visszatér... Felesleges töltelékkötet, de legalább megismerjük a Volturit. Ez az egy hasznos van benne. 


Engorgio – Növesztő bűbáj: Egy könyv vagy egy sorozat, ami bárcsak sose érne véget


Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei sorozat. Sajnos már tudjuk, hogy az idén megjelenő rész lesz az utolsó, mert pár nappal ezelőtt az író "a Világfa csúcsára költözött". Hihetetlenül sajnálom, nagyon szerettem olvasni tőle. Részvétem a családnak. 


Expecto Patronum – Patrónus bűbáj: Egy könyv, ami mintha te magad lennél

Minden könyv hozzánk tesz, szerintem minden könyvben van egy kicsi belőlünk, így ide nem tudok kiemelni egy könyvet külön. 

Expelliarmus – Lefegyverző bűbáj: Egy könyv, ami meglepett

Sóvárgás. Molyos kihívás kapcsán kezdtem el olvasni. Leírás alapján kicsit több misztikumra és kevesebb érzelemre számítottam, ez meglepett. Még nem értem a végére, eddig tetszik, ami szintén meglepett, klisésebb romantikus dolgokra számítottam. Kicsit Twilight és Legacies érzésem van vele kapcsolatban. Jól esik olvasni, könnyen haladok vele. Eddig abszolút pozitív. 


Flagrate – Írás varázslat: Egy könyv, amit érdekesnek találtál, de legszívesebben átírnád

Amennyire szeretem, a Luxen sorozatot, annyira nehezen veszem rá magam az újraolvasásra. Az első rész elég vontatott, lassan indul be, így ha nem is az egész könyvet, de ezt a részét kicsit átírnám. 


Flipendo  – Toló bűbáj: Egy könyv, ami taszít

A Colleen Hoover könyvekkel vagyok így, bár még egyet sem olvastam. Népszerűek, nekem pedig a népszerű dolgok nem mindig szoktak tetszeni. Egy biztos, beadom a derekam és kezembe veszek egy Colleen Hoover könyvet, de félelemmel teszem ezt.

Finite Incantatem – Ellen-bűbáj: A legjobb sorozatlezárás

Szent Johanna Gimi, egyértelműen. Nagyon szerettem, nevettem, sírtam, újraéltem a ballagásomkor az egészet. Méltó befejezése a sorozatnak, semmit nem változtatnék rajta. 


Imperio – Hipnotizáló-átok: Egy könyv, amit az iskolában kellett olvasnod

Ide egy olyan kötelezőt szerettem volna választani, amit a mai napig szeretek, ez pedig A kis heceg. Tényleg hipnotizáló hatással van az emberre, ha képes megérteni az üzenetét. 


Lumos – Világító varázslat: Egy könyvélmény, amit szándékosan elrontottál magadnak spoiler olvasásával

Nem emlékszem, hogy lett volna ilyen. 

Obliviate – Felejtésátok: Egy könyv vagy egy spoiler, aminek olvasását szeretnéd elfelejteni

Hűvösvölgyi suli... 

Portus – Zsupszkulcs-készítő varázslat: Egy könyves világ, amit meglátogatnál

Említettem már korábbi booktag kapcsán: a Harry Potter és a Narnia világát szívesen meglátogatnám. 

Priori Incantatum – Fordító varázslat: A legutóbb olvasott könyved

Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok. A fentebb említett Ambrózy báró esetei sorozat második része. 

Riddikulus – Mumus elleni varázslat: Egy vicces könyv

Zsenik humorosan. Rég nevettem ennyit könyvön. 


Sectumsempra – Vágás átok: Egy sötét, csavarokkal teli könyv

Darren Shan: Démonmester. Vajon mi a jobb, vérfarkasnak lenni, vagy szembeszállni a nagy hatalmú démonmesterrel?


Sonorus – Hangerősítő bűbáj: Egy könyv, amit mindenkinek ismernie kellene

A magyar helyesírás szabályain kívül talán Gary Chapman: Egymásra ​hangolva című műve az, amit mindenkinek kötelezővé tennék, mert nagy mértékben tudná javítani az emberek társas kapcsolatait. 


Stupor – Kábító átok: Egy könyv, ami úgy elkábított, hogy szavaid sincsenek rá

Jó értelemben nem találom a szavakat. Ezzel a könyvvel sem végeztem még, de idő lesz, mire értékelést tudok írni. Önismereti, elgondolkodtat. Mélyebb, mint vártam. 



Wingardium Leviosa – Lebegtető bűbáj: Egy könyv felvillanyozó befejezéssel, üzenettel

Minden sorozatban megjelenő Leiner Laura könyv. Igazán ért (a humor mellett) a függő végekhez is... 


Ennyi lett volna mára ez a könyvajánló. Jó olvasást kívánok! Szolgálat vége, az író kijelentkezik.

Írta: Nadia Moor, Caminus 

0 comments:

Megjegyzés küldése