Pages

2020. január 29., szerda

Fűszeres sült csirke hagymás törtburgonyával

Tisztelt Olvasók!

Villámgyorsan eltelt egy hét ismét, így itt vagyok én is, és az ígért receptem is. Ez a recept némi előkészületet igényel, ezért kérek mindenkit, mielőtt nekikezd, olvassa végig a receptet. A mai ételünk egy főétel lesz körettel.
Nem is húzom tovább a szót. Hölgyeim és Uraim, kezeket tisztára mosni, hajakat lófarokba kötni, ma főzni fogunk!

A mai nap egy gyógynövényes sült csirkét hoztam nektek, hagymás tört burgonyával. Ezt azt ételt készíti el Mrs. Weasley a Harry Potter és a Főnix Rendje 9. fejezetében, amikor kiderül, hogy Harryt felmentették és visszamehet a Roxfortba. Körülbelül 4 adag jön ki belőle.
Ez az étel nem vegán, de a köret elkészíthető vegán módra is. Diétás étrendbe is alkalmazható kevesebb olaj felhasználásával, illetve, ha jól tudom glutén- és laktózérzékenyek is fogyaszthatják, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Szénhidrátcsökkentett és cukorbeteg diétába is beilleszthető.


Hozzávalók a csirkéhez:
  • 1 közepes szeletelt vöröshagyma
  • 6 gerezd fokhagyma pucolva
  • 1 egész csirke
  • 2 evőkanál lágyított vaj/margarin
  • Negyed teáskanál őrölt kakukkfű
  • Negyed teáskanál őrölt zsálya (elhagyható a túl intenzív íze miatt)
  • 1 teáskanál petrezselyem összemetélve, só és bors
  • Fél bögre víz




1.      Előmelegítjük a sütőt 180 °C-ra, majd 1 hőálló edénybe rakjuk a szeletelt vöröshagymát és a fokhagymát. Én a fokhagymát is felszeleteltem, így jobban kijön az íze, de át is lehet törni fokhagymanyomóval. Megtisztítjuk a csirkét és hagyjuk megszáradni.

2.      Összekeverjük a vajat/margarint a kakukkfűvel, zsályával és a petrezselyemmel, és elosztjuk a keveréket a mell és a combok bőre alatt. Én ehhez felolvasztottam a margarint és összekevertem a fűszerekkel, így egy ecsettel szépen el lehet dolgozni. Mivel nekem jó nagy csirkém volt, és a legnagyobb edénybe se fért el egészben, ezért félbe lett vágva. Így könnyebb volt a bőre alá juttatni a fűszeres vajat, de ha esetleg egybe marad a csirke, akkor először fel kell lazítani a bőrét, méghozzá úgy, hogy kicsit megcsíped, és felfele húzod a bőrt, majd aláteszed az ujjaid. Ezt a mozdulatot lehet, hogy többször is meg kell ismételni. Ha sikerült elosztani a fűszervajat, fektesd az edénybe a csirkét a hagymákra úgy, hogy a melle legyen felül. Ezután sózzuk és borsozzuk, majd beleöntjük az edénybe a fél bögre vizet.

3.      Ötven percig sütjük 180 °C-on, majd megfordítjuk a tálat, felhúzzuk a hőt 230 °C-ig és további 30 percig sütjük. Az én edényem fedős, így 50 perc után levettem a fedőt és úgy sütöttem tovább. Lehet, hogy az a 30 perc kevés neki, mindenképp addig süssétek, amíg aranybarna nem lesz.


Hozzávalók a burgonyához:
  • 1,1 kg krumpli pucolva és negyedelve
  • 2 teáskanál olaj
  • 1 közepes fej aprított vöröshagyma
  • 2 gerezd tört fokhagyma
  • Fél bögre olaj
  • 1 bögre csirke alaplé (zöldség alaplé is megteszi)
  • só és bors



1. Egy magas falú lábasba tesszük a krumplit és annyi vizet amennyi ellepi. Felforraljuk az egészet, majd visszavesszük a hőt és közepes lángon puhulásig főzzük, ami kb. 25 perc.

2. Felforrósítjuk a 2 teáskanál olajat 1 serpenyőben és hozzáadjuk a vöröshagymát. Közepes hőmérsékleten főzzük, kevergetjük, amíg szépen megbarnul, ez kb. 10 perc. Hozzáadjuk a fokhagymát is, és addig pároljuk, amíg el nem kezd illatozni, ez kb. 15 perc, de hagymája válogatja, én nem néztem itt az órát. Ezután félretesszük.

3. Leszűrjük a krumplit. Hozzáadjuk a hagyma-fokhagyma mixet, az alaplevet, sózzuk és borsozzuk, közbe pépesítjük a krumplit és hozzáadunk annyi olajat, amennyit felvesz. (Itt kihagyható az olaj, anélkül is szépen összeáll)

Jó étvágyat! Ne feledjétek, legközelebb a Mágikus konyhán egy desszerttel foglak várni benneteket!  

(Ez a recept megtalálható angol nyelven Dinah Bucholz: The Unofficial Harry Potter Cookbook című kiadványban, Herby Roast Chicken with Onion-Garlic Mashed Potato címen)

Írta: Nadia Moor, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése