Pages

2020. augusztus 1., szombat

Büfékocsis keksz

Varázslatos napot minden boszorkánynak és varázslónak!

A mai napon a Roxfort Expresszen töltött perceket fogom feleleveníteni egy kis süteménnyel!:)

A vonatúton rengeteg finomságot majszolhatunk a büfékocsis boszorkánynak köszönhetően. Az ízlésünk változó: kinek a sütőtökös pite, kinek a csokibéka, kinek a drubli a kedvence, de azt hiszem egy kis finom csokiskeksszel sem léphetünk mellé!

Ma tehát a kedves büfékocsis boszorkány csokiskekszét készítem el!

Amire szükségem volt:

  • 150 gramm vaj
  • 100 gramm cukor (helyettesíthető bármilyen más édesítőszerrel)
  • 2 tojás
  • 1-1,5 tábla csokoládé
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 200 gramm liszt
  • 1 vaníliás cukor/ kicsi vanília aroma
  • késhegynyi fahéj


Először is egy tálba helyeztem a puha vajat, a cukrot, a vaníliás cukrot és a tojásokat, majd szépen kikevertem őket. Ha ez megvolt, akkor hozzáadtam a sütőport, a fahéjat, majd a lisztet.
(Én 100 gramm búzafinomlisztet, és 100 gramm zabpehelylisztet használtam az elkészítéshez). A masszába végül belekevertem az apróra vágott csokoládét.
Dióméretűeket kanalaztam a masszából, és körülbelül 5 centi távolságra helyeztem el egymástól a sütőpapírral kibélelt tepsiben. Ezeket előmelegített sütőben (180 fokon) addig sütöttem, ameddig a szélük meg nem pirult.





Csak hogy a süti könnyebben csússzon, ajánlok egy vajsör receptet is!

Hozzávalók:
  • 250 ml krémszóda (én ezt ázsiai áruházban vettem, 3,3 dl 350 Ft körül volt)
  • 0,5 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál barnacukor
  • 50 ml tejszín
  • 1-2 szem karamell

A krémszódát egy lábosban melegíteni kezdtem. A vajat és a cukrot megolvasztottam, és hozzáadtam a forrásban lévő szódához. Ezután belekevertem a tejszínt illetve a karamellt, és már fogyasztottam is☺
A nagykorú mágusok akár egy kis karamell likőrt is adhatnak hozzá!;)


Jó sütést, fogyasszátok egészséggel!:)

Rosalita Grime, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése