Pages

2020. március 4., szerda

Cookie Monster+meglepi


Tisztelt Olvasók!

Ahogy ígértem, most egy desszertet hozok, illetve az egészséges életmód nevében egy csupa gyümölcs smoothie-t is hozzá, hogy kevésbé legyen bűntudatunk.
A süti receptjét László Viki (@malnaspite) Instagram oldalán találtam, tőle „loptam”. Neki valamivel szebben sikerült, mint nekem, majd azt is elmondom miért. A smoothie saját „találmány”.

Ez a sütemény glutén- és laktózmentesen, illetve inzulinrezisztens és cukorbeteg-kompatibilisen is elkészíthető.

Nem is szaporítom tovább a szót. Hölgyeim és Uraim, kezeket tisztára mosni, hajakat felkötni, ma sütni fogunk!

A mai sütink a Cookie Monster nevet viseli és az alábbi hozzávalók kellenek hozzá:

  • 200 gr vaj
  • 150 gr cukor
  • 1 nagy tojás
  • 275 gr liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 75 gr kakaópor
  • 100 gr csokoládé + valamennyi díszítésnek)
  • egy kis tej


Összekeverjük a lisztet (használható gluténmentes liszt illetve Szafi csökkentett Ch tartalmú lisztkeverékei is), a sütőport, a csipet sót, a cukrot (helyettesíthető steviával, eritrittel), a kakaóport (én cukrozatlan holland kakaóport használtam) és jól összekeverjük. Ezután hozzáadjuk a tojást, a csokit olvasztva és kézi habverővel simára keverjük. Ha sima, óvatosan tejet adagolunk hozzá, annyit, hogy kellemesen nyúlós tésztát kapjunk.
Következő lépésként összetört csokit (én még nyáron hoztam Angliából csokicseppeket, így azzal csináltam, de nem létszükséglet, mert szerintem iszonyat drága itthon) adunk hozzá, óvatosan belekeverjük, majd kb. 12 darab nagy gombócot formázunk belőle.
Sütőpapíros tepsibe tesszük és 220 °C-on 10 percig/tűpróbáig sütjük. Önmagában is finom, de édesszájúak vaníliafagyival vagy csokiöntettel is tálalhatják.

Az enyémek eléggé elterültek, valószínűleg azért, mert kicsit elmértem a lisztet, illetve édesítőt használtam, de ez az ízükön (és az isteni állagukon) nem változtatott szerencsére, csak küllemre nem lettek túl szépek.


A smoothinkhoz a következő dolgok fognak kelleni:



  • 1 közepes narancs
  • 2 közepes kiwi
  • 15-20 ml citromlé
  • egy kevés cukor (elhagyható)
  • ízlés szerinti folyadék (jég, csapvíz, szódavíz, zöldtea)




Először is megmossuk, majd meghámozzuk a gyümölcsöket, a narancsnak lehető legjobban leszedjük a fehér hártyáit is, majd felszeleteljük őket. Kimérjük a citromlevet, ami ízlés szerint adagolható, számomra ennyivel lesz finom. Ezután beletesszük a citromlevet és a zöldségeket egy magas falú tálba és adunk hozzá ízlés szerint cukrot (ami lehet eritrit, sztivia, méz vagy egyéb édesítő, de akár el is hagyható). Botmixerrel összekeverjük, majd egy kevés folyadékot adunk hozzá, hogy levesebb legyen. Eredetileg fagyott gyümölcsből készül a smoothie, vagy jeget adnak hozzá, de mivel tél van én most kevés szódavizet adtam hozzá, de ízesítetlen zöld teával és sima vízzel is nagyon finom. (Pro tipp: ha kihagyjátok a kiwit, kész is a házi és egészséges Fanta).





Nadia Moor, Caminus, 1. évfolyam

0 comments:

Megjegyzés küldése