Pages

2024. március 6., szerda

Erzsébet Fenevadova

Kedves Olvasóim!

Ma egy érdekes és szórakoztató cikket hoztam nektek, ami a világ talán leghíresebb brit rövid szőrű macskáját és (volt) gazdáját mutatja be.

Mielőtt mélyebben belemennék a cicaéletbe, először had írjak pár szót a gazdiról, Homonnay Gergelyről.

Homonnay Gergely  magyar író, újságíró, tanár, a Demokratikus Koalíció aktivistája volt.

Elsősorban az emberi jogok és a női esélyegyenlőség kérdései foglalkoztatták. Könyvei, a Puszi, Erzsi!, valamint Az elnökasszony egyaránt „macskaperspektívából” mutatják be a gazdi viszonyát kisállatához, illetve a politikai életet.

Gergely cicája, Erzsébet Fenevadova minden idők legnagyobb állat celebritása. Egy igazi bundás királynő, szőrös fülű, bajszos díva, szupermodell, politikai szakkommentátor asszony Sokoldalúsága szinte felsorolhatatlan, bölcsessége káprázatos, többek között ezért is teljesen jogos várományosa az elnök asszonyi posztnak.  Számára nincs fontosabb  a szabadságnál, ami még a tonhalnál is fontosabb.

Hívei tudják, hogy életük Erzsébet útmutatásai nélkül mit sem érne. Nagyságát gyakorta versben is megéneklik, az írástudatlanok pedig Erzsébet kifinomult ízlésének eleget téve tonhalban fejezik ki mélységes tiszteletüket.

„Sziasztok Emberek! Erzsébet Fenevadova vagyok, nyolcéves szingli macskanő. Én is szerelemre születtem, ám Gergely egy nyári napon ivartalanított, így nem tudtam beteljesíteni a női princípiumomat. Mivel nem tudok kiscicákat szülni, úgy döntöttem, én leszek Magyarország leghíresebb macskája. A befolyásomat arra használom, hogy mosolyt csaljak a kétlábúak arcára, és hogy jobbá tegyem ezt a világot.” /Erzsébet Fenevadova/

Én személy szerint nagy Erzsi-rajongó vagyok, amit nővéremnek köszönhetek. Általa ismertem meg Erzsi és Gergely „románcát”, ami magával ragadott. A könyveit is sokszor kézbe veszem, hogy mosolyra fakasszanak bölcsességei. Illetve amikor felpillantok Erzsi néhai facebook oldalára, szívet melengető látni a sok képet, idézetet róluk.

Végezetül elhoztam nektek a kedvenc idézetemet tőlük:

,,A szépség nem az arcodon van, nem is a mosolyodban, de még csak nem is a szívedben. A szépség a bundádban van, a tappancsod párnácskáiban és a bajszod végében, ahogy pöndörödik, és ami csiklandozza a másikat akár egy életen át.”  /Erzsébet Fenevadova/

Írta: Effy Redbird, Solaris

 

0 comments:

Megjegyzés küldése