Pages

2016. október 4., kedd

Interjú Maya Hellsing professzorral


Pályám során sok remek boszorkánnyal és varázslóval találkoztam, akik közül néhány kiemelkedő tudású és különleges képességű a Grácia Roxfortban tanít most is.

Maya Hellsing professzorral a Szombati Boszorkány egyik szerkesztőségi ülése után beszélgettem, a harmadik emeleti szükség szobájában egy-egy jó forró csésze tea mellett, és olyan dolgokról beszélgettem Vele, ami Önöket is biztosan érdekel.

Fogadják szeretettel a Vele készült interjút.

Mikor csatlakoztál a Gráciához és melyik házba kerültél? 
2010-ben csatlakoztam a Gráciához és az Arcanus házba kerültem. Az iskolához úgy csatlakoztam, hogy az egyik ismerősöm (Jean Susan Black) ajánlotta. 
Szerinted jól döntött a süveg? 
Szerintem igen, mert vannak olyan tulajdonságaim, ami tényleg igaz az Arcanus ház diákjaira. „Nehezen nyílik meg a külvilágnak, a szívében rejtőző érzelmeket gondosan elzárja, ám aki elnyeri a bizalmát, azzal mély, őszinte barátságot képes kialakítani. A legnagyobb ellentétek embere, ugyanúgy van benne hevesség és hihetetlen nagy önuralom, mint fagyos ridegség és gyengédség vagy nyugaloméhség és kalandvágy.” Bármilyen furcsán is hangzik ez rész tényleg igaz rám. Nehezen nyílok meg mások előtt, az érzelmeimet próbálom elrejteni, ha valakivel barátságot kötök, akkor az tényleg őszinte és tényleg az ellentétek embere vagyok. 
Melyik tárgy volt a kedvenced? 
Ezt nehéz megmondani. Amikor csatlakoztam az iskolához, akkor elég sok tárgy volt és közülük is van kedvencem. Ilyen tárgy volt az Alkímia, Mitológia, Mágiatörténet, Sárkánytan. De ha választanom kell egy kedvenc tárgyat, akkor talán a Vámpírtan lenne. Mindig is érdekelt az éjszaka urainak az élete. Mugli ként az első vámpíros könyv, amit olvastam az egy manga volt, aminek a címe Hellsing. A történetben Angliát az Angol Királyi Protestáns Lovagrend a Hellsing védi a természetfeletti lényektől. A szervezet feje Sir Integra Wingates Hellsing, legfőbb fegyvere Alucard más néven Dracula és az ő teremtménye Seras Victoria. Utána jöttek: a Vérkönny, az Alkonyat sorozat, Az éjszakaháza sorozat és Bram Stoker Draculája. Ezek közül a kedvenc könyveim a Drakula és Az éjszaka háza sorozat. 
Az iskola befejezését követően Te is professzor lettél, hogy érezted magad, melyik tantárgyat oktattad az először? 
Örültem, de egyúttal izgatott is voltam, hogy taníthatok. Az első tárgy, amit tanítottam az a Vámpírtan volt. A következő évben a saját tantárgyamon kívül, ideiglenesen Jean professzortól átvettem a Gyógynövénytan tanítását. Most pedig a Sötét Varázslatokat tanítom. 
Jelenleg a Szombati boszi főszerkesztője vagy és a hihetetlenül kreatív rejtvényeket Te magad készíted. Régóta foglalkozol ezzel? 
Nem, csak most kezdtem el foglalkozni. Nem is tudom, hogy akik a rejtvények készítésével foglalkoznak nekik mennyi időbe telik egyet megcsinálni. A rejtvények elkészítése igen nehéz. Egy keresztrejtvény elkészítése könnyebb, mint amit a legutóbb készítettem. Annál meg kellett keresnem a megfelelő szavakat, hogy az egyik betűből egy másik szó is létrejöhet. Amin most dolgozók az is nehéz lesz. Azt hiszem ez nehezebb lesz, mint a legutóbbi. 
A mugli életedről mit szabad tudni? Mit csinálsz ’’főállásban’’ és szabadidődben? 
Szombathelyen élek és 21 éves vagyok. Van egy keverék kutyám Tiki, az anyja német magyar vizsla az apja Labrador. Idén fejeztem be a középiskolai tanulmányaimat, ami hét év volt és egy kicsit sokk is. Ez azért volt, mert nyelvi előkészítős osztályba jártam ezért a rendes négy év helyett nekem öt év volt. A plusz két év pedig egy OKJ-s ügyviteli titkát képzés volt. A képzés közben pedig egy 1 éves logisztikai ügyintéző képzést végeztem el. Nyáron megszereztem a jogosítványomat, ami már két hónapja meg van. Most még állást keresek. Szabadidőmben zenét hallgatok, olvasók, Gráciázok, a kutyámmal játszom, rejtvényeket készítek és sorozatokat nézek. Jelenleg A gyilkos elméket nézem. Majd újra kezdtem a Salem című sorozatot, aminek a harmadik évadát november 2-án kezdik leadni. Megjegyezném, hogy ha valaki meg szeretné nézni a Salem sorozatot az készüljön fel, mert vannak durva jelenetek. A néhány kedvenc könyveim a vámpírosokon kívül: a Harry Potter könyveket; Stephen King könyveit; Dan Browntól: a Da Vinci-kódot, Angyalok és démonok és az Inferno; Madeleine Rox: Asylum a bolyongó lélek és E L James-tól a Szürke ötven árnyalat trilógia és még sorolhatnám. 
Vannak rövidebb vagy hosszabb távú mugli- és boszorkány terveid? 
Mugli terveim: Rövidebb távú: egy 1 éves ingyenes nyelvi képzés. Hosszabb távú tervem az, hogy majd sikeres legyek a munkámban vagy egy saját vállalkozás. Boszorkány terveim: Hosszabb távú boszorkány tervem a tanítás, a rövidebb távú terv egy rövidebb idő eltöltése annál a vámpír családnál, akikkel találkoztam.

Köszönöm az interjút Maya professzornak :)

írta: Amy professzor

0 comments:

Megjegyzés küldése