Pages

2024. április 14., vasárnap

Találkozás

Amikor reggel felébredtem, az első gondolatom az volt, hogy történjen bármi, ez a nap más lesz, mint a többi. Tettem oda egy kávét, és míg főtt, addig nyugodtan felöltöztem. A kávéval kiültem az erkélyre, néztem a tájat, a nap felkelő sugarai és a tavasz illata, melege mosolygásra késztetett.

Átgondoltam az előttem álló napomat. Vajon mit gondolhat most Csilla? Volt tanítványom, sokat beszélgettünk azóta is. Ma találkozom vele, és bár sokat beszélgettünk, mégis kíváncsian várom, hogy milyen lesz vele a találkozó… Aggódom érte. Emlékszem, magyarórák után hányszor ott maradt, hogy kiöntse a lelkét. Tudom, hogy most is ez lesz. Talán megnyugszik kicsit. Megittam a maradék kávémat, majd elindultam tanítani.

A nap leteltével fáradtan érkeztem haza. Lepakoltam a cuccaim, rendbe szedtem magam, majd elindultam a Csillával való találkozóra. 

Ő már messziről integet nekem. Mikor odaérek, látom, hogy szomorú, emiatt összeszorul a szívem. Kérdezem tőle, mi a baj. Azt mondja, fáj a lelke. Elkezdünk sétálni, közben mesélni kezd. Egy szép parkba visz az utunk, leülünk egy padra a fák alá. Nem kérdeztem, és ő se beszélt. Csak csendben ültünk. Nem sürgettem, hagytam, szedje össze a gondolatait. Egy kis idő múlva beszélni kezdett. Beszélt mindenről, az életéről. Miután elhallgatott, látom hogy sírni kezd. Eddig valahogy tartotta magát, de most a könnyekkel felszínre törtek az elfojtott érzelmei. Óvatosan letörlöm könnyeit, majd átölelem. Tudom, hogy erre nagy szüksége van, két kézzel erősen kapaszkodik belém. Halkan beszélek hozzá, közben simogatom a hátát. Érzem, ahogy lassan megnyugszik.

És akkor megtörtént: a szája sarkán mosolyt látok. Már érezzük, hogy szép lassan elkezd ragyogni. Szép lassan lekerült lelkéről a láthatatlan teher, amit idáig némán cipelt. A találkozó végén szép lassan hazafelé veszem az utam, hisz elértem a célom, Csilla lelke megnyugodott és végre -ha csak kis időre is- boldog.

Írta: Effy Redbird, Solaris


0 comments:

Megjegyzés küldése