Pages

2018. április 20., péntek

Ismerd meg a Professzorod #1

Sziasztok!

Arra gondoltam, hogy indítanék, egy ismerd meg a Professzorod sorozatot, melyben az iskolában dolgozó tanárokat ismernénk meg közelebbről. A sorozat részei nem sorrendben követnék egymást, hanem bizonyos időközönként jelennének majd meg, helyet hagyva egy éppen aktuális témának.
A mai vendégem Victoria Vulpine professzor. Üdvözlöm a szerkesztői sarokban Professzor, köszönöm, hogy eljött!

Professzor: Először is nagyon szépen köszönöm a felkérését az interjúra, Mr. Potter. Igazán megtisztelő, hogy rám gondolt. Nagy szeretettel üdvözlöm az érdeklődő olvasókat is.

Roland: Első kérdésben a családjáról szeretnék kérdezni. Vannak testvérei? Mindenki tud varázsolni?
Professzor: Aranyvérű családból származom, édesapám a Nemzetközi Varázsjogi Hivatalban dolgozik, édesanyám pedig a Libro pertinax varázskönyv kereskedelmi cég tulajdonosa. Egyke vagyok, nincsen testvérem, elméletileg van egy távoli rokonunk, aki kvibli, de a család nem szereti, ha róla beszélünk, Rajta kívül mindenki rendelkezik varázserővel. 

Roland: Milyen viszonyt ápol családtagjaival?
Professzor: A nagyszüleim rendkívül tisztelik a hagyományokat, még manapság is nagy bálokat rendeznek, ahová az egész családot meghívják. A nagyszabású események összehozzák néha a családot, így elmondhatom, hogy mindenkivel rendszeresen tartjuk a kapcsolatot és igazán jóban vagyunk, számíthatunk egymásra.

Roland: Milyen volt a gyermekkora?
Professzor: Boldog és harmonikus. Édesapám sokat utazott, de mindig szánt időt a családjára is, így édesanyámra és édesapámra is bármikor számíthattam.

Roland: Melyik ház tagja volt anno?
Professzor: Diákkoromban még négy házas rendszer volt és én a Mardekár büszke diákjaként tanultam a Grácia Roxfortban négy évfolyamon át. Ötödéves koromban vezették be a három házas rendszert, ekkor a Teszlek Süveg újra a fejemre került és a Caminus házba kerültem.

Roland: Diákként is tanár szeretett volna lenni?
Professzor: Igen, nagyon hamar megfogalmazódott bennem, hogy szívesen maradnék a kastély falai között tanárként. Negyedéves korom óta eldöntöttem, hogy a RAVASZ vizsgáim után a katedrára szeretnék állni.

Roland: Mióta tanít az iskolában?
Professzor: 18 évesen lettem professzor a Grácia Roxfortban és jelenleg 27 éves vagyok, úgyhogy már ez a 10. tanév, hogy a diákokat tanárként bevezethetem a mágia rejtelmeibe.

Roland: Miért éppen a Caminus ház vezetője lett?
Professzor: Mivel én is caminusos diák voltam, így nem volt kérdés, hogy a későbbiekben melyik ház vezetője szerettem volna lenni. Szerencsére Amy professzornak sem volt kifogása ellene, így a Caminus ház vezetőjévé léptem elő 19 éves koromban.

Roland: Melyik tárgyakat tanítja, miért tartja fontosnak ezek tanulását?
Professzor: Jelenleg sötét varázslatok kivédését és gyógynövénytant oktatok, de korábban tanítottam legendás lények gondozását is. Az LLG-t jelenleg Mike Halsey professzor tanítja, aki tőlem vette át a tárgyat. Diákéveiben Halsey professzor volt az egyik legkiemelkedőbb tanítványom, így teljes bizalommal adtam át neki az LLG oktatását.
A sötét varázslatok kivédését mindig is az egyik legfontosabb területnek tartottam. Már fiatal korunkban meg kell tanulnunk, hogy hogyan védhetjük meg magunkat és szeretteinket, így ez a tárgy elengedhetetlen ahhoz, hogy magabiztos és kiváló boszorkányokká és varázslókká váljunk. A gyógynövénytan sokkal nyugodtabb terület, viszont sok esetben kapcsolódik az SVK-hoz is, hiszen nem mindig tudunk mindent átkot kivédeni, így akkor a gyógyításhoz sem árt, ha értünk, amihez elengedhetetlen a gyógynövények ismerete.

Köszönöm szépen a Professzornak az interjút! Varázslatban gazdag napot kívánok mindenkinek!

Prof: Még egy köszönöm a lehetőséget. Sikeres tanévet kívánok mindenkinek!

írta: Roland Potter, Caminus

0 comments:

Megjegyzés küldése