Pages

2023. május 17., szerda

Interjú egy boszival

Kitana idén nem vállalt szerkesztői feladatokat a Bosziban, én meg már valami újdonságra vágytam, így én fogom a 35. tanévben az interjú rovatot vinni. Izgatottan állok a feladat elé, mert jó lesz elhagyni a komfortzónámat és nem csak filmekről/sorozatokról írni. 

Első interjúalanyom Hadiyya. Fogadjátok a vele készült beszélgetést 😄

Hogy találtál rá a Gráciára?

Régóta a vagyok a Facebookon a Harry Potter Hungary csoportjának a tagja, és úgy emlékszem, kétszer is láttam a Grácia suli hirdetését, mielőtt jelentkeztem volna. Akkor már túl voltam két találkozón a HPH szervezésében. Kíváncsivá tett, így jelentkeztem. De ez csak a fizikális „rátalálás” volt úgymond, a lelki rátalálás akkor következett be, amikor elkezdődtek az első tanévem órái, megkaptam a szerepjátékos engedélyt. Ekkor mondtam azt, hogy igen, innen nem akarok tovább menni semerre. Ez itt egy szuper jó hely. 

Nagyon különleges nevű karaktered van. Hogyan „született” meg?

Megfogott egy tiltott varázslat, az egyik Főbenjáró Átok története.  Az Arábiai Narbmin Sihr iskola mindemellett nemzetközileg híres, még Angliából is járnak oda varázslók a képességeiket csiszolgatni. Így adta magát, hogy akár származhatna innen is a karakterem. És mivel szeretem azt, ha a karaktereim mögött áll egy kicsi rejtély, ami a tetteiket irányítja, meg is született az indok, hogyan került és miért Angliába, majd onnan tovább Magyarországra egy arab leányzó. Menekülve egy „Sötét Titok” elől.
 Ha érdekel a titka, gyere játszani, barátkozzatok össze és megtudhatod. 😉
A név kiválasztása innen már csak egy névgenerátor dolga volt, és a Google fordítóé. Addig nyomkodtam a generátor gombocskáját, és küldtem folyton a fordítóba oda-vissza, míg ez lett belőle: Hadiyya Amjad. Tetszett a jelentése (Drága kincs, vagy értékes ajándék- a szerkesztő) és a hangzása, így maradt.


Mik a kedvenc tantárgyai a Gráciában?

Megfogtál. Szinte mindegyiket szereti. Az órák érdekesek és nagyon izgalmasak. Ami meglepett az az, hogy az első éves Repüléstanon olyan jól teljesített. Hiszen még az iskolába is elhozhatta a repülő szőnyegét, engedélye van a használatára. Nem mintha annyira sokat repkedne a suli területén. No de visszatérve a kérdésre, az igazán nagy kedvencek kötelező tantárgyakból az Átváltoztatástan, a Gyógynövénytan és a Legendás Lények Gondozása, fakultációk közül pedig a Sárkánytan és a Vámpírtan.

Ha a varázsvilágban élnél, mi lenne a foglalkozásod és miért pont arra esne a választásod?

Ha a varázsvilágban élhetnék, akkor minden valószínűség szerint ki sem tenném a lábamat az Abszol útról, képletesen értve. Lakásom lenne a boltom felett. Vagy Vajákos Banya lennék, amolyan Biri néne féle, aki a gyógyító kencéit értékesíti, vagy esetleg vegyeskereskedő, aki kívánságra szerez be az aszalt fejtől a bumszalag bőrig bármit ami nem illegális. (Voltam én már Büfékocsis Boszorkány is, de az egy másik történet. De szerettem azt is.) A miértet pedig számomra egyszerű megválaszolni. Olyan szülő mellett nőttem fel, aki sokra tartotta a szabadságérzetet és a természet közelségét. Vajákos Banyaként a gyógykencékkel meglenne a természet közelsége, vegyeskereskedőként pedig a világjáró életmód.

Elmeséled, hogy lettél Büfékocsis Boszorkány? 

Egy másik suliban régebben mentem táborba, és az odaúton a csapatnak kínálgattam Mézesfalás termékeknek álcázott nasikat, hogy ne éhesen érkezzünk meg.

Ha találkozhatnál a Harry Potter univerzum valamelyik szereplőjével, ki lenne az? És miért?

Örülök, hogy ezt megkérdezted. Minerva McGalagony professzorral szívesen leülnék egy süti és kávé mellé a titkát firtatni. Szerintem nincs olyan ember, aki ne gondolkodott volna el rajta, hogyan lettek Bimba professzorral olyan jó barátnők, vagy hogyan kezdődött az a mély barátság, ami Dumbledore igazgatóval olyan hűséges fegyvertársakká tette kettejüket. Érdekelne az is, hogy mi vonzotta az aurori szakirányba, hiszen két évig dolgozott a brit Mágiaügyi Minisztérium Mágikus Bűnüldözési Osztályán. Mielőtt visszatért volna a Roxfortba tanítani, immár bejegyzett animágus is lett belőle. Lelkesen faggatnám, mi vezetett addig, hogy ezt a veszélyes varázslatot magán végrehajtsa.

Mi lenne az, amit kipróbálnál a HP univerzumban? (pl. kaja, ital, látványosság)

Ha tehetném, vennék egy aszalt fejet. Valahogy úgy képzelem el, hogy olyan hangon szólalna meg, mint Mavis ajtóőr zsugorfeje, olyan laza Ganxsta Zolee stílussal. Imádom azt a stílust. Bejárnám vele az egész országot, és jókat beszélgetnék vele esténként a panziók szobai teraszain üldögélve a sötétben.

Melyik házba tartozol? És miért gondolod, hogy oda való vagy?

A Grácián belül, vagy a Harry Potter univerzumban?
A Gráciában hatodéves vagyok az Arcanus színeit erősítve, és tiszteletbeli örökbefogadott Solarisos. (Ezúton is köszönöm a megtisztelő örökbefogadást!) Ide a karakterem tartozik a titkai okán.
A HP univerzumban büszke Hugrabugos vagyok immáron több éve.
Kipróbáltam magam mindhárom másik házban is előtte, de valahogy egyiket sem éreztem teljesen a sajátomnak, így elmentem egy Harry Potter Önismereti Workshopra. Ott derült ki, hogy azért nem találtam a helyemet egyikben sem, mert igazából az alap házszínem (ha szabad így fogalmazni) az a Hugrabug. De vonzónak találom a másik három házat is, ami, mint megtudtam, egy hugrabugos esetében teljesen természetes. Azóta érzem a helyemen magam. Valahogy értelmet nyert sok minden bennem azután a Workshop után. Belenézhettem Edevis Tükrébe, megküzdhettem egy mumussal, rátalálhattam a patrónusomra, és a Workshop végére még egy barátra is szert tettem, aki mostanra a Gráciában diáktársam és prefektus is, amiért nagyon büszke vagyok rá.

Mi miatt nem érezted magad jól a másik házakban?

Éreztem, hogy egyik sem igazán én vagyok. A Mardekárba nem voltam elég titokzatos, mert utálom a titkokat. A Griffendélhez hiába az önfeláldozó lélek, ha nem vagyok elég szélsőségesen harcias. A Hollóhát esetében pedig hiába, hogy szeretek tanulni, ha ez minden, de felülírja a barátkozási vágyam. 🤔

A mugli világbeli életedről is mesélnél nekünk valamit?

Én egy olyan csajszi vagyok, aki sosem szeretne felnőni. Ennek ellenére van egy Griffendéles lányom, akivel együtt lassan felnővök, és egy csodálatos Mardekáros férjem, aki néha az agyamra megy, de én ilyennek szeretem.
Szeretem a mesevilágokat, mert szerintem mindegyik egy létező minivilág, amit az a valaki az álmaiból megalkotott. És ha számára létező, mint Berg Juditnak a gyermekeihez írt Rumini, akkor ki vagyok én, hogy ezt kétségbe vonjam. Egy biblioterapeutától tanultam meg azt, hogy egyik világ sem lebecsülendő, mert mindegyikből tanulhatunk és fejlődhetünk. Csak a helyes kérdéseket kell feltenni a kezünkbe került történettel kapcsolatban: „Mi fogott meg benne, és miért éppen az?”
Szeretek ezekben az álomvilágokban (és a sajátomban) élni, mert táplálja a kreativitásomat, ami pedig a tanulási vágyamat az új- és még újabb dolgok megismerése felé. Ennek köszönhetően lettem az, aki most vagyok. Aki volt már hajmosólány fodrászatban, könyvkötő, pénztáros, hobbibolti eladó- és előadó, valamint többszörös kézműves Alapítványi napon. Otthon pedig dietetikai miniszakértő, gourmet szakács, hobbi-gyógypedagógus, és profi lélekbúvár. … Viccet félretéve, szeretek tanulni, és most is azt teszem. Tőletek, a Gráciásoktól is. Van, hogy minden nap. Örülök, hogy itt lehetek.

Gyertek játszani! Találkozzunk a Grácia Fórumon! Kalandozzunk együtt, írjunk közös mesét!


Írta: Tekergő Hedvig, Solaris

 


0 comments:

Megjegyzés küldése